Avatar billede ljungberg Nybegynder
28. juni 2004 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

beregn længden af en html side (i pixels)

Kan det lade sig gøre at beregne hvor lang en html side er? siden genereres med en masse text fra en database og er derfor en dynamisk side. Derfor ville det være rart hvis man kunne beregne hvor mange pixels siden er lang hver gang den refreshes.
Avatar billede roenving Novice
28. juni 2004 - 18:05 #1
Du kan onload aflæse offsetHeight ?-)
Avatar billede kinguru Nybegynder
30. juni 2004 - 02:36 #2
Eneste problem med offsetHeight, er jo at den er en IE DOM Property, og derfor i mange tilfælde ikke supported eller buggy implementeret af andrer browsere. Der er ikke nogen rigtigt lignende i W3C DOM. Sig ihvertfald endeligt til hvis det bliver fundet, for er selv i brug for noget lignende i øjeblikket. =)
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2004 - 15:01 #3
Men da den er implementeret i Netscape 6+ (og også i Gecko-browserne bl.a. Mozilla m.fl. !-) kan man rolig bruge den, da den er langt mere udbredt end tilladelsen af javascript
Avatar billede kinguru Nybegynder
30. juni 2004 - 22:40 #4
Ja man kan self. godt, men syntes nu at det altid er en god regel at overholde de standarder der er sat af W3C. Kender ikke til hvor godt implementeret den så er i de browsere du nævner, og andre. Mange gange er tilfældet jo også at de siger den er implementeret, men ikke nødvendigvis meget andet end i et niveau af buggy, eller utestet, hvor den kan opføre sig anderledes end man forventede.

...men det er da klart en fed feature, bare ærgeligt at man støtter Microsofts måde at "presse" sine egne features igennem på.
Avatar billede ljungberg Nybegynder
21. juli 2004 - 01:55 #5
tak for svarene: problemet var nu lidt vanskeligere end først antaget, da det var en iframe der skulle tilpasses i højden i forhold til den side den skulle indeholde. Siden den skulle indeholde skiftede alt efter det menupunkt man valgte! Jeg har droppet det og fundet en anden løsning!
Avatar billede ljungberg Nybegynder
21. juli 2004 - 01:56 #6
jeg lukker derfor dette spørgsmål!
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2004 - 14:52 #7
Jeg bruger følgende lille script til den slags:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function ifrHeight(){//return;
//alert(document.body.scrollHeight);
var t=(window.innerHeight)?window.innerHeight:document.body.scrollHeight;
if(parent!=window)parent.document.getElementById('IFRAMEID').style.height=t+4+'px';
//alert('hej fra iframe')
}
</script>

<body onload="ifrHeight()">