Avatar billede mads375 Juniormester
28. juni 2004 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flashbuttons, hvad hvis

Hejsa.
Jeg har fundet en side hvor man kan lave sine egne flashbuttons..
Dem vil jeg gerne bruge til min side, men hvad sker der hvis der er en der går ind på min side og personen ikke har installeret flash plugin???.
M.V.H
Mads
Avatar billede Kengun Praktikant
28. juni 2004 - 17:00 #1
hvis din lille flash-html kode er lave på den riktige måde så vil brugeren så besked om at han må indstallere Flash og han kan så bare klikke på [ok] og så det hele vil gå af sig selv. hvis din side ik indeholder den lille flash-html kode så vil brugeren kun så se en (svart?)boks med et liller rødt kryds i eller så vil han ik se noget som helst.

den lille kode ser omtrent (du må selv forandre HEIGHT, WIDTH og navn på den .swf) slig ud:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="500" HEIGHT="400" id="flash" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="flash.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000> <EMBED src="flash.swf" quality=high bgcolor=#000000  WIDTH="100%" HEIGHT="100%" NAME="flash" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede mads375 Juniormester
28. juni 2004 - 17:01 #2
Ok, Mange tak for det....
M.V.H
Mads
Avatar billede Kengun Praktikant
28. juni 2004 - 17:02 #3
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="500" HEIGHT="400" id="flash" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="flash.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000> <EMBED src="flash.swf" quality=high bgcolor=#000000  WIDTH="500" HEIGHT="400" NAME="flash" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

...der skulle den være :) (jeg glæmte at forandre noget hight/width)
Avatar billede mads375 Juniormester
28. juni 2004 - 18:55 #4
Hejsa Igen...
Jeg kan ikke rigtig forstå, jeg kan ikke se mine flashbuttons inde i "normal mode", jeg kan kun se dem i eksempel og det er jo lidt svært hvis jeg skal hyperlinke dem jo.
Hvordan kan jeg få dem til at vise sig i "normal" mode også????.
M.V.H
Mads
Avatar billede Kengun Praktikant
28. juni 2004 - 21:39 #5
hmm, det ved jeg ik om du kan :-/