Avatar billede koldstar Nybegynder
28. juni 2004 - 08:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

webhotel og web.config

Hej Eksperter
Jeg har lavet nogle små aspx-sider i web matrix og de virker også fint når jeg kører dem på min egen pc. Men hvis jeg prøver at uploade dem til mit webhotel får jeg følgende fejl:

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Derfor har jeg forsøgt at lave en web.config fil, hvor jeg har sat <customErrors mode="Off"/> men jeg får stadig samme fejl. Skal web.config ligge et bestemt sted eller??

Eller skal jeg uploade andet end bare aspx filerne??
Avatar billede bechmann Nybegynder
28. juni 2004 - 11:17 #1
Din web.config skal ligge i roden af dit site.
Du skal også kopiere den dll der ligger i bin biblioteket.
Hvis det ikke hjælper må du skrive lidt mere om, hvad du har foretaget dig.
Avatar billede koldstar Nybegynder
28. juni 2004 - 13:31 #2
hmm, jeg kan ikke lige finde nogen dll. Jeg har istedet prøvet at lave et nyt projekt i visual studios og kopiere hele mappen over på webserveren... (inklusiv dll'en)
men jeg får stadig samme fejl..
Jeg har prøvet at ligge web.config i roden af mit webhotel, men det hjælper heller ikke.
Avatar billede bechmann Nybegynder
28. juni 2004 - 14:42 #3
Tjja så kan det skyldes, at dit webhotel ikke har lavet et virtual directory, der hvor du lægger dine filer
Avatar billede koldstar Nybegynder
29. juni 2004 - 10:49 #4
hej igen..
Nu har jeg prøvet på et andet webhotel, og det hjalp... Men kun hvis jeg laver applikationen i vb.net...

Er der nogen der har erfaring med web matrix og hvordan man får lavet de nødvendige filer???
Avatar billede koldstar Nybegynder
22. maj 2005 - 15:44 #5
hov bechmann, har glemt at få lukket dette. Hvis du lægger et svar er der point.
Avatar billede koldstar Nybegynder
20. juli 2005 - 11:42 #6
luk