Avatar billede stausholm Nybegynder
21. februar 2001 - 00:11 Der er 8 kommentarer

Records vises ikke ved kald med mellemrum

Jeg bruger følgende streng i en resultatsøgning

<a href=\"datablad.asp?<%=Class(\"F_L1_2\")%>\">

Problemet er bare hvis der er mellemrum i den pågældende record så kalder den eks. fil%20indhold. Kan jeg sætte noget ind i strengen så den tager højde for at der kan være mellemrum i kaldet.

/Stausholm
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2001 - 00:22 #1
<a href=\"datablad.asp?<%=server.urlencode(Class(\"F_L1_2\"))%>\">
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2001 - 00:24 #2
øh - eller er det omvendt.... Du aflæse måske noget med %20 og vil have et
mellemrum - så kan du bruge server.urldecode
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2001 - 00:26 #3
Næh - den findes da ikke i ASP - ikke ifølge
http://www.activeserverpages.dk/iishelp/iis/htm/asp/intr7838.htm
Avatar billede stausholm Nybegynder
21. februar 2001 - 00:34 #4
Hvis jeg bruger encode sætter den et plus ind i stedet for %20. Hvis jeg sætter decode ind melder den fejl \'800a0106\' vbscript error.
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
21. februar 2001 - 02:15 #5
Der findes kun en UrlEncode ikke en UrlDecode.
Du kunne istedet lave en Replace.
Replace(Replace(Class(\"F_L1_2\"), \"%20\", \" \"), \"+\", \" \")
så skulle + og %20 blive renset ud. Der er dog også andre karakterer som bliver til %xx når de er UrlEncoded.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2001 - 10:20 #6
+ og %20 er begge lovlige for mellemrum. Fortæl os lige stausholm, hvad
vej (encode eller decode, som ikke findes) du har problemer - jeg har
ikke fattet det endnu
Avatar billede godtnok Nybegynder
21. februar 2001 - 23:04 #7
Modsætningen til UrlEncoder er vel HtmlEncode ?

Eller hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2001 - 10:07 #8
Nej URL-encode, er det man skal gøre ved værdier i parametre i URL-en, så
f.eks.    xx.xx?navn=Kurt%20Hansen

HTML-encode er det man skal gøre hvis f.eks. man skal skrive i et felt i en form:

  <input type=\"text\" value=\"en strof: &quot;\">