Avatar billede banditxx Nybegynder
27. juni 2004 - 20:04 Der er 3 kommentarer

hjælp til hijackthis log.

min startside IE ændrer sig hele tiden,og jeg kan med djævlens vold og magt ikke få den til at opføre sig på normal vis, så derfor ,er der en der vil hjælpe med at tyde dette her?

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\javawk32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\syszx32.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\yProxy\yProxy.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmjb.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\taico lønroth\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://szsfi.dll/index.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://szsfi.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://szsfi.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
O2 - BHO: (no name) - {03742323-9FF6-5212-4CE9-9B51DBD315E8} - C:\WINDOWS\system32\javabt.dll
O2 - BHO: (no name) - {19899FD2-72DC-ADED-A735-6279FA695369} - C:\WINDOWS\javaeq.dll
O4 - HKLM\..\Run: [syszx32.exe] C:\WINDOWS\system32\syszx32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [sysfq32.exe] C:\WINDOWS\sysfq32.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
Avatar billede banditxx Nybegynder
27. juni 2004 - 20:07 #1
beklager dette er ikke netscape men naturligvis IE. det var bare en smule uopmærksomhed fra nin side.
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. juni 2004 - 20:37 #2
Det er en ny hijacker, der skal gribes an på en lidt anden måde en vi plejer.

Hvis du ikke har dem så:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

Genstart fejlsikret tilstand. Du trykker F8 nogle gange mens windows starter op.
Fix disse med HijackThis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://szsfi.dll/index.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://szsfi.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://szsfi.dll/index.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\szsfi.dll/sp.html#96676
O2 - BHO: (no name) - {03742323-9FF6-5212-4CE9-9B51DBD315E8} - C:\WINDOWS\system32\javabt.dll
O2 - BHO: (no name) - {19899FD2-72DC-ADED-A735-6279FA695369} - C:\WINDOWS\javaeq.dll
O4 - HKLM\..\Run: [syszx32.exe] C:\WINDOWS\system32\syszx32.exe
4 - HKLM\..\RunOnce: [sysfq32.exe] C:\WINDOWS\sysfq32.exe

Søg og slet:
C:\WINDOWS\system32\syszx32.exe
C:\WINDOWS\system32\javawk32.exe
C:\WINDOWS\javaeq.dll

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og CWShredder og fjerner, hvad de finder.

Angående CWShredder:
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Genstart, ny log
Avatar billede dracuni Nybegynder
06. juli 2004 - 14:05 #3
Jeg har kæmpet med en led "About:blank" startside, og alle steder jeg kigger efter dette problem siger experterne at du skal redigere din reg.database. Men fortvivl ikke. Hent adwareAway og dit problem er løst. Foretag en normal scanning (Husk at lukke alt andet ned. Genstart, åben programmet igen og klik på "More". Gå ind uder HijackerAway og klik på den startside som du bøvler med. I mit tilfælle var det så About:blank.