Avatar billede jensgraversen Nybegynder
27. juni 2004 - 13:43 Der er 9 kommentarer

Blå skærm og bip lyde

Jeg har fået problemer med min 14 dage computer. Den kan køre nok så fint i en halv til 3 timer, både under windows og i spil, men lige pludselig får jeg en blå skærm hvor der står en hel masse ubehagelige ting. Noget med at hvis det er første gang jeg har fået denne meddelse skal jeg genstarte og hvis ikke skal jeg tjekke om mit hardware sidder ordenlig fast(det gør det). osv.

Jeg har prøvet at skifte grafikkortet ud, og skiftevis tage rammene ud, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg mistænker CPUen for at blive for varm, men af en eller anden grund siger biosen(og div. måleprogrammer) at den kun ligger mellem 2 og 12 grader(!)

Når jeg så genstarter computeren kommer der lange bip lyde og der kommer ingen ting op på skærmen. Hvis jeg på et tidspunkt er så heldig at komme igang, fryser den tæmmelig hurtigt, både i dos og windows.

Det eneste der virker er at vente nogle timer. Jeg ville prøve det der memtest86 men det kan jeg ikke finde ud af.

Specs: AMD 64 3200+
Chaintech VNF3-250
1024 DDR3200 HyperX ram
Sapphire X800 pro grafikkort
Western digital 36 gb SATA Raptor hdd
Seagate 160 gb SATA

På forhånd tak.
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 13:49 #1
Kan sikkert være tusinde ting.. start fra en ende af (hvis du kan finde ud af det) - ellers få en ven til at hjælpe.. test alt muligt som ram, grafikkort, HD mm.

Ta evt. alt ud som ikke er nødvendigt for at computeren starter op. Såsom lydkort og netkort! Hvis du er heldig ligger fejlen der :)

god arbejdslyst!
Avatar billede tubber Juniormester
27. juni 2004 - 13:57 #2
Den blå skærm har også øverst nogle talkoder kunne du ikke poste dem?

De ligner lidt det her: *x**********

/Tubber
Avatar billede espersen Novice
27. juni 2004 - 14:25 #3
gå ind i kontrolpanel -> Administration -> ComputerAdministration -> og klik på Logbog + system

Kig efter de grimme røde markeringer - se evt. efter et tidspunkt du kan huske hvor den har gjort det - så skal vi bruge "kilde" og "hændelsesID"
Avatar billede smikkel Nybegynder
27. juni 2004 - 15:00 #4
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 15:07 #5
hent www.ultimatebootcd.com.

Du skal gøre følgende:
- Scan din harddisk for fejl, harddisk scanner værktøjet er model specifikt og derfor skal du vide hvilken harddisk du har (de fleste værktøjer ligger på ultimatebootCD)
- Scan dine RAM for fejl.

Finder du ingen fejl, bør du geninstallere alle dine windows drivere. Specielt dem til motherboardet. Så for kort tid siden en ligende fejl, der var en konflikt mellem drivere (netkort).
Avatar billede jensgraversen Nybegynder
27. juni 2004 - 16:17 #6
Jeg fik lige svinet ind i windows for første gang idag, men det var kun meget kort tid før BSOD kom.

tubber: de tal koder der kom var som følger:
"0x000000x8e  (0xc0000005," og så nåede jeg ikke at få mere med før den gik ud.

Jeg har iøvrigt prøvet at tage forskellige dele af, men den vil stadig ikke starte.
Avatar billede espersen Novice
27. juni 2004 - 16:20 #7
fjern netkort, lydkort mm.

Hvis det stadig er BSOD - så fjern evt. ram-blok (så der kun er 1 i maskinen - der kan være fejl på en af ram-blokkene - så prøv dig frem)

Det kunne godt tyde på ram-fejl...
Avatar billede jensgraversen Nybegynder
27. juni 2004 - 16:22 #8
Som sagt, det har jeg prøvet, det eneste som snart ikke har været af er cpu og bundkort...
Avatar billede jensgraversen Nybegynder
27. juni 2004 - 16:32 #9
Nåede forresten lige at se hændelsesIDen. Den var 10005. Ved ikke om det kan bruges til noget...