Avatar billede boen Nybegynder
20. februar 2001 - 22:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

automatisk justere flashmovie til brugers pc.

jeg har lavet en flash site, i 1100px *600px.
Når en modtagercomputer åbner sitet, er filmen total stor. Skal der laves et actionscript eller hvordan gør jeg.
Tak
Avatar billede sesam Nybegynder
20. februar 2001 - 22:55 #1
1100px * 600px er altså også rimeligt stort
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. februar 2001 - 23:02 #2
Du skal lave noget Javascript i din html fil, så siden åbner i en størrelse, der passer til brugerens skærm. Scriptet skal placeres mellem følgende tag </HEAD> og <BODY........>

eks:

<script language=\"Javascript\">
<!--
window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}
else if (document.layers) {
if (window.outerHeight<screen.availHeight||window.outerWidth<screen.availWidth){
window.outerHeight = screen.availHeight;
window.outerWidth = screen.availWidth;
}
//-->
</script>

/per
Avatar billede robertdhn Nybegynder
20. februar 2001 - 23:04 #3
ja 1100*600 er noget af en størrelse...

Du kan sætte movien til 100%*100% i publish settings, så scalere den automatisk!

Måske er 1100*600 ikke helt godt til nogle skærme, har ikke lige prøvet...

jeg laver altid mine movies 760*420, og lægger baggrunden ud over til en slags beskæring til større skærme...

Robert
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. februar 2001 - 08:26 #4
Jeg vil nok give robertdhn ret her. Sæt din movie til 100%.

Alternativt kan du resize hele filmen, men det er noget rod i Flash 5. Det er formodentlig en fejl for man kan ikke, som i Flash 4, resize alle layers på én gang, men er nødt til at tage dem én for én.

Hoejrup -

Dit script vil ikke virke i Netscape 6.0, da denne ikke længer understøtter document.layers. Nu skal man have indført et tjeck til 6.0 med GetElementById.

Prøver lige at finde sådan et Script.

http://www.fotx.net/nikolajdu/