Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 00:21 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvorfor fryser den?

hey

jeg har en hel ny harddisk i min computer og den er ny installeret windows xp home
men min computer fryser nogen gange og så nogen gange når den gør det og jeg genstarter så fryser den igen. hvad kan være problemmet?

mvh kim
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 00:23 #1
Er den opdateret på windows update og er alle drivere til bundkort og grafikkort installeret ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 00:29 #2
alt er opdateret og alle driver er installeret
Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 00:40 #3
Står der noget i din logfil og har du checket at din RAM er ok ?
Og det kan iøvrigt også skyldes at din bios skal opdateres.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. juni 2004 - 00:46 #4
Kan måske også være et varmeproblem.
Gør den det efter at ha' været startet et stykke tid eller ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 00:51 #5
hvor tjekker jeg min log. jeg ved stort set intet. jeg tror ikke det er varme problem min computer er ikke varm og siden er også af lige for tiden.
Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 02:31 #6
Du finder loggen under kontrolpanel->Administration->logbog
Check alle 3 logs for fejl og lad mig høre om der står noget.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 11:49 #7
der inden under står der ved nogen af dem fejl. men hvordan forklare jeg dig hvad det er der er fejl? kan man gemme loggen og smide den her ind eller hvad kan man gøre?

skal lige i byen men er hjemme om et par timer igen
Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 15:26 #8
Dobbeltklik på fejllinien og copy-paste af beskrivelsen
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 16:09 #9
skal jeg gøre det ved alle sammen? for der er sg rigtig mange
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 16:14 #10
under program :
Fejlagtigt program msnmsgr.exe, version 6.2.0.137, fejlagtigt modul p1130vfw.dll, version 1.0.1.6784, fejlagtig adresse 0x000015cb.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Fejlagtigt program winamp3.exe, version 1.0.0.488, fejlagtigt modul common.dll, version 0.0.0.0, fejlagtig adresse 0x00016045.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

under system :
AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0xcf8), som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

denne kommer et par mange gange.

Enheden \Device\Harddisk1\D havde en fejlbehæftet blok.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

det skal lige siges at jeg har en harddisk der er defekt som jeg engang i mellem sætter til for at kopir data fra over på denne harddisk. men den kan kun køre lidt engang i mellem og så må jeg lade den stå og sætte til sener. men det er når den ikke er på den fryser.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 17:23 #11
nogen der kan hjælpe da det jo er mega nederen at den fryser når den er helt nyformateret
Avatar billede danauktion Nybegynder
27. juni 2004 - 18:39 #12
Det ser ud som om at du har installeret et par programmer på din rene XP home...
WinAMP er ihvertfald gået galt. Og msnmsgr.exe lugter af en kikset Messenger installation. AMLI fejlen kan skyldes fejl i RAM eller at en BIOS update.
Jeg vil foreslå dig at gendanne systemet til tidspunktet lige efter installationen af XP og se om fejlen så stadig er der.
Hvis fejlen stadig er der, så undersøg om din mb-producent har en update til din bios og hvis han har, så installer den.
Check om din RAM er OK - prøv at starte med en RAM-klods af gangen (hvis du har flere) og se om fejlen fortsætter.
Du kan med fordel prøve at søge på google for at få gode ideer til ACPI BIOS fejlen, søgeord: AMLI: ACPI BIOS og så vil du se at denne fejl ikke er ukendt.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 20:19 #13
okay jeg prøver at gendanne. med hensyn tili dette. så installere jeg alle de programmer lige efter jeg havde installeret xp
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 21:41 #14
nu er den gendannelt og der ligger inden programmer på.
jeg har så installeret mit grafik kort og avast og opdateret windows. da jeg skulle installere driver til mit webcam frøst den så. så nu har jeg taget det fra.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 21:55 #15
har installeret et par programmer og genstartet og så ville jeg installere msn6.2 men så frøs den igen. hvad kan være problemmet? hjælp?
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 21:56 #16
når jeg kigger med log for jeg denne besked

AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0x70), som ligger inden for det 0x70 - 0x71-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede varmeskud Praktikant
27. juni 2004 - 22:12 #17
hvad er det der for den til at fryse? det er den samme meddelse der er ved dem

AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0x70), som ligger inden for det 0x70 - 0x71-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. juni 2004 - 22:56 #18
Er du beskyttet mod virus og spyware - med hvad ?
Har du lukket for DCom INDEN du første gang gik på Internettet ?
Ellers følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. juni 2004 - 12:32 #19
jeg har ad-aware og spybot. og virus program er avast og det hele er opdateret og der skulle ikke være noget på. jeg har ikke tjekket hijackthis.

for lige hijackthis tjekket.
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. juni 2004 - 13:40 #20
sådan nu er computeren tjekket. der var lidt på den. eneste jeg mangler er og få tjekket hijackthis loggen igennem. har lavet et spm til den her inden som jeg venter svar fra
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. juni 2004 - 15:36 #21
computeren går helt spadt. låner min vens computer i morgen og smider alle mine ting der over og formater skidtet engang til og ser om den så ikke kan køre. nogen der ville have point for prøvende hjælp?
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. juli 2004 - 16:49 #22
efter der ikke er nogen der har ønsket hjælp tager jeg dem selv. men ellers må i jo skrive