Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
26. juni 2004 - 23:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Klient skærm opløsning samt operativ system

Hej

Jeg skal bruge følgende oplysninger om den besøgende klient maskine:
- Hvilken skærmopløsning der køres med
- Hvilket operativsystem der køres med

Begge oplysninger skal submittes i en PHP POST form sammen med en del andre data, derfor ville det være det bedste om data'en kunne submittes (f.eks. vha. javascript) i et hidden field, - men det er ikke et ultimativt kriterie, workarounds er derfor også velkomne.
Avatar billede dennismp Nybegynder
26. juni 2004 - 23:53 #1
skærmoplysning kan vist kun findes via clientside. Så du skal måske spørge i js-kategorien istedet.
Avatar billede jchillerup Nybegynder
27. juni 2004 - 00:09 #2
Uhh, jeg har glemt, hvordan man faar OS fra JavaScript, men her har jeg lige lavet et script, der smider skaermoploesning ind i et hiddenfelt onLoad. Formen, feltet er i, skal hedde formnavn og feltets id skal vaere feltid. Bare aendr det i javascriptet, og vaer opmaerksom paa at det er offtopic - jeg havde bare lige lyst til at hjaelpe ;).

<body onload="document.formnavn.feltid.value = screen.width + ' x ' + screen.height">
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2004 - 13:29 #3
Husk at skærmopløsningenegentlig er en ligegyldig information, langt mere interessant er det hvilken størrelse vinduet har!
Avatar billede skywalkerdk Nybegynder
28. juni 2004 - 12:32 #4
Tak for hjælpen jchillerup! - Det var PRÆCIS det jeg søgte. Beklager hvis jeg spurgte i en forkert kategori.

Jeg mangler dog stadig info om operativ system.

~T
Avatar billede dennismp Nybegynder
28. juni 2004 - 12:36 #5
så var det måske lidt fjollet at lukket spørgsmålet? :)

Kig i: $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Avatar billede jchillerup Nybegynder
28. juni 2004 - 22:51 #6
- og hvis du føler dig lidt usikker, kan jeg da godt lige tilpasse koden til dig.

<body onload="document.formnavn.feltid.value = screen.width + ' x ' + screen.height; document.formnavn.felt2id.value = <?=$_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];?>">

Tak dennismp.
Avatar billede jchillerup Nybegynder
28. juni 2004 - 22:53 #7
Glemte lige at sige tak for de mange points. Tak!