Avatar billede mett Nybegynder
26. juni 2004 - 18:39 Der er 7 kommentarer

Kan ikke installere fra CD-/DVD-drev

Har lige installeret XP-home som 2. styresystem på partitioneret og formatteret drev (D). Win me på C. Det kører fint nok og hardwaren er tilsyneladende velfungerende. Men så snart jeg vil installere et program fra CD/DVD-drev eller Brænder-drev melder XP om fejl(forskellige fejlmedd.) og genstarter. Både CD/DVD og Brænder kan afspille audio og jeg kan læse data på CD'er. På C-drev(i Me) fungerer begge fuldtud. Hvis jeg kopierer CD-indhold til harddisk og installerer derfra er der ingen problemer. Har prøvet fejlfinding + kompatibilitetskontrol + systemgenoprettelse .. uden held! Betyder det ominstallation forfra eller er der nogen, som har en god idé?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 12:51 #1
Hvis du har installeret bundkortsdrivere og kørt alle kritiske updates på windows update uden held, ville jeg nok fjerne drevet i enhedshåndteringen og lade windows installere det igen under næste genstart. Tit og ofte er det kun små ting der skal til for at den får installeret tingene helt korrekt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:00 #2
fik du det til at virke ?
Avatar billede mett Nybegynder
14. juli 2004 - 11:51 #3
Hej Tonnybrandt. Tak for din interesse og undskyld den lange reaktionstid (pga ferie). Jeg har nu prøvet at fjerne drevene som du foreslår - men det hjælper ikke. Tror du, at det kan have noget at gøre med hukommelsen? Evt. den virtuelle? Jeg fornemmer en sammenhæng mellem nedlukningen og store filer ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 12:44 #4
Hmm... andre har samme problem, men desværre er der ingen løsning i spørgsmålet:
http://forums.windrivers.com/showthread.php?t=58455
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 12:45 #5
Nej, jeg tror ikke det har noget med virtual hukommelse. Kigger lige lidt videre ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 12:51 #6
Hvad er det for en cpu du har. Jeg husker noget med problemer med hyper threading og brænder drev og fandt en side der delvist bekræfter det:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q327809
Avatar billede mett Nybegynder
14. juli 2004 - 22:01 #7
Tak for henvisningerne. Den første minder om mit problem, bortset fra at mine drev aktiverer genstart midt i en kopiering. Det med CPU'ens hastighed er ikke problemet. Min er 1.4 Ghz. Jeg har installeret xp om 5 gange på en partition, kørt f-disk og formatteret. Det eneste jeg mangler at prøve er vist at fjerne win me fra C-drevet og lægge xp ind som eneste os. Men har ikke lyst til pludselig at stå uden net, mail, bank og alt det der. Så jeg venter lige og spørger mig for rundt omkring efter gode ideer..