Avatar billede jannestrid Nybegynder
20. februar 2001 - 20:23 Der er 3 kommentarer

Hvordan få tak i caption i en subitem i en popupmenu?

Jeg trenger å få tak i caption i den valgte subitem (helst på tilfeldig subnivå) i en popupmenu. Kan noen av dere hjelpe meg?
Avatar billede stone Forsker
20. februar 2001 - 20:54 #1
hvis du mener at du vil have sat check mark på en subitem,så prøv den her.

Hint1.Checked := not Hint1.Checked;
if
Hint1.Checked = true then
bla bla bla
else
bla bla bla

udskift hint1 til navnet på din caption
Avatar billede jannestrid Nybegynder
20. februar 2001 - 21:49 #2
Nei, det er litt knepigere enn som så. Saken er  at ved design-time vet jeg ikke hva disse subitems heter. Men captionteksten skal brukes run-time, og må derfor refereres til på en eller annen generisk måte. Jeg har prøvd å finne ut hva som skal stå i hakeparantesen i følgende linje:
text:=PopupMenu1.Items[xxx].Items[yyy].Caption,
uten særlig hell. Det må være en generisk referans som peker på MenuIndex-propertien antar jeg, men jeg får det ikke til å virke.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
20. februar 2001 - 23:34 #3
har du prøvet med
text:=(PopupMenu1.Items[xxx].Items[yyy] as tmenuitem).Caption; ?

ha\' det godt
hatecaps