Avatar billede muknuser Nybegynder
25. juni 2004 - 19:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cd drev

Jeg har netop installeret et nyt cd-drev. Men når min pc booter fremkommer der med rød tekst på skærmen at min  PRIMARY IDE slave ikke er installeret, den finder derefter mit nye drev som SECONDARY IDE SLAVE og anbefaler mig at ændre denne til primary. Hvordan ændrer man dette?
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 20:19 #1
Du skal flytte en jumper bag på drevet, der er oven på drevet en label hvor der står hvordan den jumper skal sidder.....

Der er 3 muligheder:

MA for Master
SL for Slave (hvis ikke det er uden jumper for slave)
CS for Cable Select (her sættes den første enhed på kablet som master og den anden som slave....

/Tubber
Avatar billede muknuser Nybegynder
25. juni 2004 - 20:33 #2
Super. Mange tak for hjælpen
Avatar billede tubber Juniormester
25. juni 2004 - 21:17 #3
Np og takker for points :)