Avatar billede hansdam Nybegynder
25. juni 2004 - 19:31 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Variabler generet med asp fra access til Flash

Hej Flash eksperter

Jeg har aldrig arbejdet med flash før, men nu er jeg så blevet kastet ind i det.
Jeg har lavet en side i asp, der genere en liste der indeholder en række variabler.
Den generede side kan ses her: http://hdhp.dk/exp/flash_help/flashVariables.asp
Hvis nogen er interesseret, så kan koden til filen ses her: http://hdhp.dk/exp/flash_help/ShowSource.asp?Fil=flashvariables.asp

Jeg har prøvet at følge denne artikel: http://www.asp101.com/articles/flash/index.asp + jeg har læst en masse andre steder hvordan det kan gøres, men jeg synes ikke jeg kan få nogen af de variabler frem overhovedet :(

Er der nogen der vil hjælpe mig med at få den flash film til at virke? - Flashfilen kan hentes her: http://hdhp.dk/exp/Flash_Help/raymond13_1.fla
Avatar billede thulstrup Nybegynder
25. juni 2004 - 20:08 #1
Prøv at brug LoadVar istedet loadVariablesNum:

var test_lv = new LoadVars();
test_lv.load("http://hdhp.dk/exp/flash_help/flashVariables.asp");
test_lv.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace(this.money1);
        trace(this.indskydelse1);
        //osv
    }
};
Avatar billede thulstrup Nybegynder
25. juni 2004 - 20:09 #2
og der skulle selvfølgelig have stået LoadVars istedet LoadVar :o)
Avatar billede hansdam Nybegynder
25. juni 2004 - 20:12 #3
Som sagt, er jeg ikke særlig hård til flash... Gider du forklare hvor det overstående skal sættes ind i flash dokumentet? (Jeg har ikke selv lavet flash dokumentet, kan jeg godt løfte sløret for)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
25. juni 2004 - 20:20 #4
Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at finde rundt i din fil, men jeg vil tro at du bare skal placere koden i frame2
Avatar billede hansdam Nybegynder
25. juni 2004 - 21:07 #5
Jeg kan dælme ik' få det til at virke :( - Nogle forslag? Hvis man vil se den opdaterede version af reymond13_1.fla, så er linket stadig: http://hdhp.dk/exp/Flash_Help/raymond13_1.fla
Se Flash filmen her:
http://hdhp.dk/exp/Flash_Help/raymond13_1.asp
Avatar billede _k Nybegynder
26. juni 2004 - 00:24 #6
Tror din fla er beskadiget. Det kan ske, hvis man bakser noget Flash 5.0 sammen med MX.

Kopier alle dine frames over i en ny film. Vælg alle frames, højreklik på en af dem, og vælg "copy frames". I en ny fil, højreklikker du på en tom frame og vælger "paste frames".... Det virkede for mig ;o)
Avatar billede hansdam Nybegynder
26. juni 2004 - 23:45 #7
Er der muligvis en der gider og prøve, for jeg kan ikke få det til at virke :(
Jeg er villig til at give flere points
Avatar billede _k Nybegynder
27. juni 2004 - 01:24 #8
Jeg fik din løsning til at virke upåklageligt ved at paste dine frames over i en ny fil. (og husk at skrive hele adressen på asp-filen hvis du tester i Flash)
Avatar billede hansdam Nybegynder
27. juni 2004 - 04:10 #9
Jeg synes desværre stadigvæk ikke det virker :( - Troede lige den var der :(
Gider du være flink at sende den .fla du har lavet + swf flien? please...
Du kan ligge dem op her: http://hdhp.dk/Uploadtest/
Avatar billede _k Nybegynder
27. juni 2004 - 17:39 #10
Smart lille script til at flytte filer med :o)

..har smidt fla'en op. Swf'en kan du jo selv compile...
Avatar billede hansdam Nybegynder
27. juni 2004 - 19:09 #11
Jeg kan sgu ik' få det til at virke som det skal... Det kører fint nok med at den skifter billederne rigtigt etc., men der skulle meget gerne være noget tekst der skifter sammen med billederne... Altså på billederne er der nogle rejsemål, og der skulle gerne være noget tekst der siger "Til Frankring 2153 kr. blah blah" Men det kommer ikke :(
Kan i følge mig?
Avatar billede _k Nybegynder
27. juni 2004 - 19:25 #12
Som cellb10ck nævner, er det ikke verdens mest overskuelige (ensige pænest strukturerede) fil at finde rundt i.

Jeg antager at det er alle de dér animerede tekstfelter som hedder "orange6", "place3" du gerne vil hente noget tekst ind i?
Er det tilfældet skal du referere til LoadVars-objektets indhold når du sætter deres indhold, fremfor at lade dem sætte sig selv med "vars:"-feltet i property panelet (slet det der allerede står der).

I praksis skal du altså ind samtlige steder hvor du har et tekstfelt og sætte noget i retning af det her på tidslinjen:

instanceNavnetPåDitTekstfelt.text = _root.test_lv.denAktuelleVariabel;

...grunden til at jeg selv ikke er vild med opbygningen af din film, skyldes at du i stedet kunne sætte inholdet af dine tekstfelter i dit LoadVars-objekts onLoad-metode. Men fordi der er animation inden i animation inden i..... og tekstfelter nogle gange først kommer til syne et stykke inde i deres over-mc, kan det ikke lade sig gøre :o(
Avatar billede neoo Nybegynder
27. juni 2004 - 22:13 #13
jeg har kigget på det men kunne ikke finde ud af det, men er der ikke en der kan finde ud af det der gider lige se om de kan få den til at virke, og hjælpe hansdam.
Avatar billede hansdam Nybegynder
28. juni 2004 - 18:31 #14
Jeg har prøvet at få det til at køre, men det vil stadig ikke, selv om jeg har prøvet _k's forslag
Se selv her: http://www.hdhp.dk/exp/Flash_Help/raymond13_1_ny_udgave.fla
Har jeg gjort noget galt eller er det andre forslag?
/Hans
Avatar billede _k Nybegynder
29. juni 2004 - 11:29 #15
Du har nu ikke gjort helt som jeg sagde ;o)

Der er stadigvæk maaaange steder inde i dine mc'er, hvor der findes tekstfelter inde i mc'er (som sært nok ikke har nogen instance-navne?) som animeres. Tekstfelternes indhold bliver sat af Var-propertien i property-panelet. Det skal de ikke. Slet Var-variablen og sæt i stedet det enkelte tekstfelts indhold med: instanceNavnetPåDitTekstfelt.text = _root.test_lv.denAktuelleVariabel; på main timeline. Og JA, der skal kun stå EN linje i hvert animeret mc indeholdende et tekstfelt.

En anden vej rundt, er at du erstatter den variabel der står i "var"-feltet med en som referer til LoadVars objektet. F.eks.: _root.test_lv.uppertxt2
(men det er den programmeringsmæssige grimme løsning!)
Avatar billede hansdam Nybegynder
30. juni 2004 - 00:36 #16
Jeg forstår altså ikke et dyt :( Kan du ikke prøve at lavet noget i den fil, så kan det være jeg kan se hvad du mener... (og så lige en lille forklaring til hvad du har gjort...
Avatar billede _k Nybegynder
30. juni 2004 - 09:37 #17
1: Dobbeltklik på den store firkant ude til venstre
2: Træk playhead'eren hen til en frame, hvor du kan se et dynamisk tekstfelt som er animeret (det flytter sig over flere frames)
3: dobbeltklik på tekstfeltet (som er pakket ind i et usynligt movieklip. Det du gør er at hoppe ind i det)
4: klik på tekstfeltet. I property panelet (i bunden af skærmen), ser du nede i højre hjørne et inputfelt kaldet "var:"
5: lad det der står i feltet blive stående. Sæt "_root.test_lv." ind foran.
6: gentag fra punkt 2 med alle de animerede tekstfelter/mc'er på resten af tidslinjen (der er mange)
7: Overvej om du i fremtiden vil bruge andres filer, eller om det ikke er både federe og sjovere at lave det selv.... ;o)
Avatar billede hansdam Nybegynder
05. juli 2004 - 20:29 #18
Tusind tak _k og cellb10ck :-D Smider i lige nogle svar?
Avatar billede _k Nybegynder
05. juli 2004 - 20:50 #19
s'gerne
Avatar billede hansdam Nybegynder
12. juli 2004 - 09:07 #20
cellb10ck, du skal også lige smide et svar...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
12. juli 2004 - 09:43 #21
ok :o)