Avatar billede macriis Nybegynder
25. juni 2004 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

InDesign 2 - litauiske bogstaver

Hej

Jeg forsøger at sætte en litauisk tekst op i InDesign men ved indsættelse i tekstboks, print og eksport til PDF bliver de litauiske bogstaver lavet om til forkerte tegn. I fx Word og notepad vises bogstaverne korrekt.
Der benyttes samme skrifttype som i Word og der er forsøgt med andre skrifttyper.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede wilweb Nybegynder
25. juni 2004 - 15:31 #1
litauisk skal sikkert konverteres til Unicode
Avatar billede macriis Nybegynder
25. juni 2004 - 15:47 #2
Hvordan gøre dette? I InDesign? eller før det rammer InDesign?
Avatar billede wilweb Nybegynder
25. juni 2004 - 15:59 #3
Det kan også være at du ikke inkluderer dine skrifttyper når du eksporter til PDF ! Gør du det???
Avatar billede wilweb Nybegynder
25. juni 2004 - 16:01 #4
Jeg ved ikke så meget om InDesign og om eksport til PDF fra InDesign. men jeg tror at du mangler et flue ben et eller andet sted i InDesign.
Avatar billede wilweb Nybegynder
25. juni 2004 - 16:02 #5
For når det vises korrekt i Word og notepad, så er skriftypen på PC'en...
Avatar billede macriis Nybegynder
28. juni 2004 - 08:30 #6
Det sker allerede når teksten pastes ind i InDesign, så det kan ikke være ved eksporten det går galt. Skrifttypen viser de rigtige tegn i Word, men ikke i InDesign :-?
Avatar billede wilweb Nybegynder
03. juli 2004 - 00:40 #7
Prøv at sætte denne Unicode text ind i InDesign? det er 'ShippingFee' på russisk og se hvad du får ud af det!

Доставка

Ellers er jeg helt blank, desværre!! ????
Avatar billede macriis Nybegynder
04. januar 2005 - 11:31 #8
Lukker sp.