Avatar billede rucer Nybegynder
20. februar 2001 - 18:39 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hjÆlp

Hej:

jeg har lige et lille spørgsmål: Hved i hvordan man laver sådan at, når nogen uden på internetet og skriver i et text field. hvordan jeg så gøre sådan at det kommer et andet sted på siden,hvor andre besøgene kan se det.
Avatar billede mgade Nybegynder
20. februar 2001 - 18:42 #1
Sådan a la chat? Det kræver et eller andet på serveren, typisk ASP eller PHP.

Du kan ikke få en Flash-film på EN brugers browser til at vise noget i EN ANDEN brugers browser uden at det er kommet igennem severen.

Men ellers er det nemt ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2001 - 18:46 #2
Man kan heller ikke JavaScripte på tværs af domæner. Du er altså nødt til at Finde løsningen i ASP/PHP eller CGI.

Hvis det er en lille chat du leder efter er det her nok den bedste.

http://www.pipey.com

/Nikolaj
Avatar billede rucer Nybegynder
20. februar 2001 - 18:54 #3
Hej det er mig der har lavet spørgsmålet

Jeg kan ikke ASP eller PHP
men er der ikke en anden løsning. man må da kunne lave det inde i flash
Avatar billede mgade Nybegynder
20. februar 2001 - 19:01 #4
Nix rucer. Tænk over det: På hvilken måde skulle teksten kunne komme over på en anden brugers pc - uden om serveren?

nikolajdu >> Har du fla\'en (fla\'erne) til pipeys chat? Man skulle kunne registrere en version hos ham og få flaen - men det er ikke åbenbart hvor man skal registrere den?? Eller hente den..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2001 - 19:02 #5
Du behøver nu heller ikke at kunne ASP. Den chat du finder hos http://www.pipey.com er i ASP og Flash, men man skal ikke ændre ASP´en.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2001 - 19:05 #6
Mgade: Jeg har ikke fla´s til Pipey´s. Det ville da være rart at kunne ændre i alle filerne, så vidt jeg husker er der 2 fla med til at ændre farver og baggrunde med.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. februar 2001 - 19:06 #7
Glemte lige den her...

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede mgade Nybegynder
20. februar 2001 - 19:08 #8
nikolejdu >> Hmm. Ja. Men han skriver at fla\'erne er til at lege med for registrerede brugere/downloadere, men ikke et suk om hvordan man registrer! Og det er ikke kun templates til skins han mener: Full Flash source to modify as you please (registered version only). Nå! Ærgeligt ..
Avatar billede brandy Nybegynder
22. februar 2001 - 13:55 #9
mgade--> gå ind i chatten så kan du downloade den ude i venstre side af skærmen.

http://www.fotx.net/brandy
-brandy
Avatar billede mgade Nybegynder
22. februar 2001 - 14:01 #10
Det eneste jeg kan finde (på http://www.pipey.com/chat/default.asp er den \"free version\" og den indeholder ingen fla\'er til den egentlige source) Og i SELVE chatten kan jeg slet ingen downloads se.
Avatar billede brandy Nybegynder
22. februar 2001 - 17:56 #11
Ah! min fejl! Jeg så ikke ordentligt efter hvad du havde skrevet!!

http://www.fotx.net/brandy
-brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. april 2001 - 12:59 #12
Rucer? Har du fundet ud af noget?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 06:15 #13
Rucer - Lukker du ikke her...??