Avatar billede cyrusdk Nybegynder
25. juni 2004 - 11:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre kolonne i MySQL med VBScript

Jeg kører en MySQL database, og ønsker at oprette et scheduled task, der nulstiller en kolonne (ikke en række) hver gang task'en kører.
Dette vil jeg gøre vha. en VBScript-fil.
Jeg har forsøgt mig med diverse ting, men ingen af dem er lykkedes.
Her er lidt informationer om hvad der skal ændres:
Database: trk_projectdb
Tabel: services
Kolonne: done (enum('0', '1'))
Værdi der skal gives ved opdatering: 0

Kan du lave et VBScript der går ind i min database, trk_projectdb, og opdaterer kolonnen done, i tabellen services, til værdien 0?

På forhånd tak,
Thomas
Avatar billede powell Nybegynder
25. juni 2004 - 11:45 #1
Databasen og filen skal køre fra samme medie. Som oftest benyttes VBscript på client maskinen til fremvisning, udførsel eller andre opgaver, hvor det er ASP der laver et udtræk og lign. som sendes til en client.
Avatar billede powell Nybegynder
25. juni 2004 - 11:49 #2
Hvis du har fat i databasen, så kan følgende forspørgsel nok ændre hvad du ønsker:
update services set done='0' where (den eller de du ønsker at opdatere, køres den uden en where opdaterer den alle i tabellen)
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
25. juni 2004 - 12:27 #3
VBScriptet skal køre på serveren, hvor MySQL også er installeret. Altså er adgangen ikke noget problem.
Jeg kender godt selve SQL-sætningen til at opdatere... men jeg kan ikke få den bygget ind i et VBScript.
Det skal være sådan at når jeg kører VBScriptet, så opdaterer den kolonnen i MySQL.
Avatar billede sth Novice
29. juni 2004 - 10:42 #4
Prøv med

SQLserveradr            = "din ip-adresse"
SQLdatabase        = "Dinbase"
SQLlogin        = "Dit login"
SQLpassword        = "dit password"
Set Conn        = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase &";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword
SQLlarst_run    = "UPDATE ......."
conn.Execute (SQLlarst_run)
conn.Close
Set conn        = nothing
Set SQLlarst_run= nothing

Og kør det så evt gennem planlagte opgaver
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:56 #5
Det fungerer perfekt. Du må undskylde du ikke har fået point før nu. Troede jeg havde fået det gjort.
Men nu skulle det være i orden :)

-Thomas
Avatar billede sth Novice
05. oktober 2004 - 11:46 #6
Det er bare ok

sth