Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2004 - 10:37 Der er 3 kommentarer

Ny printer på alle klienterne på terminal server

Jeg har sat en ny printer på netværket og vil gerne gøre den tilgængelig fra alle klienter på terminal serveren.

Er der en måde, hvorpå den kan tilføjes på alle klienter på en gang?
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
28. juni 2004 - 20:43 #1
Du kan tilføje dem ved login med et VBS script.
Jeg bruger en HP1100 i dette eksempel.

'  VBScript.
Dim net
Set net = CreateObject("WScript.Network")
net.AddWindowsPrinterConnection "\\"Print server navn"\HP1100", "HP1100"
net.SetDefaultPrinter "\\Nordteam-w2k3\HP1100"

/hvamtheman
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
28. juni 2004 - 20:45 #2
Rettelse.

'  VBScript.
Dim net
Set net = CreateObject("WScript.Network")
net.AddWindowsPrinterConnection "\\"Print server navn"\HP1100", "HP1100"
net.SetDefaultPrinter "\\"Print server navn"\HP1100"

Ellers får du det nok ikke til at virke. :o)
/hvamtheman
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 13:24 #3
Skal et sådant script gemmes på en bestemt måde for at virke? Og skal det blot startes som et program (Man kunne måske forestille sig et stadard script, som alle starter med, og hvor man blot løbende kan ændrer indholdet).