Avatar billede mbusk Nybegynder
24. juni 2004 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk: Kan ikke læse fra disk

Jeg har købt en 8 gb western digital WD80EB-28CGH1 på QXL. Men kan ikke få den partioneret eller formateret.

Harddisken bliver fundet og identificeret. Men når jeg når til at skrive fdisk --enter, så siger den bare "kan ikke læse fra disk"

Ved en søgning på google fandt flg. Information fra Experts-exchange.com
(http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_20517922.html):

I have a WD80EB HDD that I purchased on-line.  I believe it is locked, and do not have either the user or master password to unlock it.  How would I get this thing unlocked so I can re-format it?  I've tried Data Lifeguard Tools from WD, and that won't even let me do a low-level format.

Men har ikke mulighed for at få adgang.

er der nogen der har et forslag?
Avatar billede the_email Nybegynder
24. juni 2004 - 22:13 #1
http://killdisk.com/
Kan den ikke nakke din HD, er den sandsynligvis defekt
/TheEmail
Avatar billede mbusk Nybegynder
24. juni 2004 - 22:16 #2
jeg prøver lige
Avatar billede the_email Nybegynder
24. juni 2004 - 22:17 #3
PAS PÅ at du ikke kommer til at nakke den forkerte disk.
Ramte selv engang forkert, men heldigvis var det A-drevet det gik ud over :)
Avatar billede mbusk Nybegynder
24. juni 2004 - 22:26 #4
ok
Avatar billede mbusk Nybegynder
26. juni 2004 - 13:16 #5
Det virkede ikke. Har fundet ud af at disken er låst til bestemt xbox.
Kan højst sandsynlig ikke brydes.
Avatar billede mbusk Nybegynder
26. juni 2004 - 13:16 #6
slut