Avatar billede weiseren Nybegynder
24. juni 2004 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Screenshots paa mac

Hvordan tager jeg et screenshot paa en mac, er der en tilsvarende knap som paa computeren.

takker
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
24. juni 2004 - 22:07 #1
Avatar billede batting Nybegynder
24. juni 2004 - 22:20 #2
Hej.
På en mac er der flere funtioner.

"æble"+"option/alt"+"tab"+3    =    Screenshot af hele skærmen.

Og så er der en extra snedig funktion:
"æble"+"option/alt"+"capslock"+4
Det giver muligheden for at toggle melle to tilstande:
Capslock on:
Curseren er en kameralinse, man klikker så på programlinien i toppen af en dialogbox/bibliotek/eller et program og der tages et screenshot kun af det valgte emne.
Capslock off:
Curseren er nu et trådkors og du tegner simpelt hen en ramme om det du gerne vil "snapshot'te"

BEMÆRK BEMÆRK BEMÆRK.
Screenshot's lages i roden af din hd som billede1, billede2, billede3 osv

Jeg sidder lige nu, ikke på en mac. Men på en af de hersens laaaaaaaangsooooooomme PC'ere. Jeg melder tilbage i morgen hvis jeg husker genvejene forkert. Det ligger alt samme i fingrene og jeg skal lige have de rigtige tastatur at kigge på  :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2004 - 22:46 #3
Har Mac brugere 10 fingre på hver hånd?

Det kniber med mine 10 PC-fingre at ramme kombinationerne, men på den anden side skal en PC jo være lidt simpel, så den kan bruges af alle.

;)
Avatar billede spe Nybegynder
25. juni 2004 - 09:52 #4
Det er knap så svært at tage billede af hele skærmen det kræver "kun" kommando + shift + 3  (kommando=æbletasten) og det kræver "kun" kommando + shift + 4 at få trådkorset du kan trække henover den del du vil tage et billede af.
Avatar billede spe Nybegynder
25. juni 2004 - 09:57 #5
Nå ja og den med at tage et billede af en menu er : tast kommando + shift + 4 og derefter mellemrumstasten.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 08:53 #6
Lukketid?
Avatar billede spe Nybegynder
16. februar 2005 - 16:18 #7
Hvad er det for et styresystem du har på den mac siden du kan få batting tastaturveje til at virke?
På min Mac virker dem jeg har opgivet mens batting giver helt andre funktioner.