Avatar billede jesspc Nybegynder
24. juni 2004 - 18:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Iframe og resten af siden

Jeg har lavet en hjemmeside med frames og iframes, teksten og lidt grafik vises i iframen, mens resten af siden vises i to andre frames -en med en menu og en med grafik og billeder.

Problemet er, hvis man via f.eks. google finder en side som vises i iframen - bliver menuen som ligger øverst i et frameset ikke vist.

Findes der en løsning således at hele siden, med alle frames bliver vist, selvom man klikker sig ind på indhold i iframen?
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 18:52 #1
Avatar billede Slater Ekspert
24. juni 2004 - 18:52 #2
Du kan skrive:
<META NAME="robots" CONTENT="noindex">
For at sørge for at søgemaskiner ikke lister undersiderne.

Og ellers kan du lave et lille script på undersiderne, der siger

<script language="javascript">

if (window.parent.frames.length == 0)
  top.location.href = "indexsiden.html";

</script>
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 19:33 #3
Jeg har også den her:

<script language="javascript">
if (parent.location.href == self.location.href){
window.location.href = 'ditframeset.html'
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2004 - 16:26 #4
Måske kan du bruge den teknik, jeg bruger:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Bemærk ændringen i adresselinjen og se kode/forklaring ved at trykke på teksten nede til venstre !-)
Avatar billede jesspc Nybegynder
28. juni 2004 - 09:10 #5
Tak for hjælpen alle sammen, nu fungerer det :) Jeg brugte Asterisk script, men tak til jer alle for de hurtige og gode svar!
Avatar billede asterisk Nybegynder
05. juli 2004 - 01:16 #6
Det var så lidt
;)
mvh /*