Avatar billede thorsteinn Nybegynder
24. juni 2004 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

testdomaine spørgsmål

Hey

Jeg har lige fået et svar fra min domæneudbyder (b-one.dk) som lyder således:

"fridriksson.com bruger denne php opsætning: www.testdomainet.dk

studio-k.dk bruger denne php opsætning: www.testdomainet.com"

Hvad betyder det og hvilken forskel er der på de 2.

Problemet er at jeg har lavet en side (studio-k.dk) med en PHP  form som henter oplysninger fra flash og sender dem videre med mail. En såkaldt; tip en ven- funktion. Den virker ikke på siden men når jeg så smider en anden side med de samme funktioner, der virker på et andet domæne, på studio-k.dks domæne virker de heller ikke. Så det er serveren der er noget rod med.

Er der en der kan give mig en forklaring og løsning på problemet?

På forhånd tak:-)

/thor
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
24. juni 2004 - 12:51 #1
Jeg tilføjer lige scriptet:

<?

  $subject = "Din ven har bedt dig om at tjekke denne side ud";
  $to = "thorsteinn@post.tele.dk";

  mail($mail, $subject, $msg, "Denne mail er sendt af din ven, $navn, så du kan se de nye Bladez Powerboards 2004.\n\n Din ven skrev: $besked\n\n link: www.bladez.dk\n\n Med venlig hilsen\n StyleMaster Aps\n\n Bladez Powerboards kommer i butikkerne til April. Se hvor på hjemmesiden.");

  mail($to, $subject, $msg, "Dette er en kopi af en mail en bruger har lavet på bladez.dk.\n\n Denne mail er sendt af din ven, $navn, så du kan se de nye Bladez Powerboards 2004.\n{n Din ven skrev: $besked\n\n link: www.bladez.dk\n\n Med venlig hilsen\n StyleMaster Aps\n\n Bladez Powerboards kommer i butikkerne til April. Se hvor på hjemmesiden.");

?>
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juni 2004 - 12:51 #2
På .com er register_globals off, hvilket betyder at du altid skal bruge $_GET, $_POST, $_SERVER['PHP_SELV'] osv. hvorimod den register_globals on på .dk så du kan bruge $PHP_SELF;

Det var 1 forskel i hvert fald :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
24. juni 2004 - 12:54 #3
Kender ikke så meget til hvordan flash og php arbejder sammen, men måske er det fordi register_globals er sat til on på den "gamle" server og ikke på den nye?

Hvis dette er grunden til det ikke virker skal du blot sætte $_POST[ og ] uden om dine "POST-variabler" - sådan at $mail bliver til $_POST[mail].
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juni 2004 - 12:54 #4
Nu kom jeg så til at læse dit problem ½ :( er lige stået op...

Men umiddelbart tror jeg, at register_globals er roden til dit problem. Dvs., at du script skal ændres iver til noget i retning af:

<----->

$mail = $_POST['mail'];
$msg = $_POST['msg'];
$navn = $_POST['navn'];
$besked = $_POST['besked'];

etc.etc. hvorefter resten af dit script burde virke på alle php-servere, om register_globals er slået til eller fra...
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
24. juni 2004 - 13:32 #5
fantastisk hjælp. Nu spiller det bare.

Hvordan deler jeg pointene imellem jer da razmus.dk kom med en løsningen mens jaw gav mig de rigtige scripts?
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juni 2004 - 13:35 #6
Tjah, eftersom du allerede har accepteret razmuz.dk så deler vi jo ikke :)

Men det er fair nok, jeg klarer mig...
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
24. juni 2004 - 13:40 #7
Doh! Sorry Jaw.. Du kan så måske glæde dig ved at du var en stor hjælp. Jeg har virkelig brugt lang tid på det her problem.

/thor:-)
Avatar billede jaw Nybegynder
24. juni 2004 - 13:43 #8
Hehe, tro mig det er en klassiker :) Har selv været der et par gange, men efterhånden lært det :D