Avatar billede nordendal Nybegynder
24. juni 2004 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adress bar

Hej
Kan man fjerne menuerne i toppen af browseren, så at det eneste man kan se er den blå bjælke og selve indholdet, når siden loader? Har fjernet scrollbaren, men kan ikke finde ud af det andet.
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 12:51 #1
Ja, det kan man. Tilføj det her:
'scrollbars=no,resizable=yes,menubar=no,toolbar=no' - et sted inde i den tredje gruppe som er omgiver med appostrofer i din open new window funktion.
Du kan tilføje også statusbar=no, det fjerner de nederste bjælke i vinduet.
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 12:52 #2
og ja, selvfølgelig også: location=no
;)
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 12:55 #3
Samlet form:
'scrollbars=no,resizable=yes,menubar=no,toolbar=no,location=no,status=no'
Avatar billede nordendal Nybegynder
24. juni 2004 - 13:08 #4
Kan ikke få det til at virke, kun scrollen kan jeg fjerne.
Sætningen ser nu sådan ud:
<body bgcolor="#000000" scroll="no" resizable="yes" menubar="no" toolbar="no" statusbar="no" location="no">
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 13:37 #5
nej, koden skal du ikke sætte inde i dit nye vindue.
Den skal være inde i den html dokument hvor du har link som åbner det nye vindue med sitet i.
Hvis du har lavet en hjemmeside og hvis du vil have at den åbnes uden toolbar o.a., du kan ikke styre brugernes browserindstillinger på denne måde.
Jeg tror du bliver nødt til at lave en startside, med et link der hedder "Enter site" eller sånnoget, og når man klikker på den, så kan du bestemme alt om hvordan sitet åbnes - med eller uden toolbars, adressbar o.a.
Det er mit bud, jeg ved ikke om andre har nogle andre ideer.
Avatar billede nordendal Nybegynder
24. juni 2004 - 13:46 #6
ok, har forstået
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 13:58 #7
Eller endnu bedre:

Inde i headeren af din start html dokument:
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

...og inde i din body tag:

<body onLoad="MM_openBrWindow('index.htm','mywin','scroll=no, resizable=yes, menubar=no, toolbar=no, statusbar=no')">

Så loades sitet med det samme.
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 14:01 #8
Men vent på hvad de andre siger.
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 14:05 #9
Jo!
Sådan her:
Inde i headeren af din index.html dokument (altså din start dokument):
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--

function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>

...og som body taget:

<body onLoad="MM_goToURL('parent','index2.htm');return document.MM_returnValue">

Håber det er det du spurgte om...
:-)
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 14:07 #10
Nej dog!...ih, se bort fra den sidste !!
Avatar billede asterisk Nybegynder
24. juni 2004 - 14:08 #11
...og hold dig til openBrWindow indtil videre ;)
Avatar billede nordendal Nybegynder
12. august 2004 - 12:01 #12
er løst