Avatar billede kallekk Nybegynder
24. juni 2004 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Session i Dot Net, en søge- og en resultatside

Dav
Jeg forsøger at lave to "hjemmesider" en hvor man kan indtaste søgekriterier i, og en hvor søge resultat bliver vist. Meningne er at man på "søge siden" trykker på en "søg" knap og derefter bliver søgeresultatet læst ind i et dataset. Dette dataset skal så vises i en dataliste på resultatsiden. Lige meget hvad jeg gør for jeg fejlen "Object reference not set to an instance of an object.". Jeg har indtrykket af at det er fordi at webform search(søgesiden) ikke kender til datalisten på webform Result(resultat siden), hvordan for jeg den til det?????
Avatar billede drengen Nybegynder
28. juni 2004 - 04:53 #1
Det du ønsker kan desvære ikke lade sig gøre. Du skal enten holde din søge-formular og din resultatvisning på samme side, eller du skal overføre søge-kriteriet til din resultat webform via en querystring, session eller form transfer.

Det nemmeste vil være at holde tingene i én web form.

Kim Andersen
Datalogistuderende
Avatar billede kallekk Nybegynder
28. juni 2004 - 11:51 #2
Det jeg ønsker er at overføre resultatet til en ny webform. Hvordan gør jeg det ved hjælp af session? Er det smartest at gøre det ved hjælp af Session, eller skal jeg hellere bruge noget andet?
Kom meget gerne med eksempel på lidt kode
Avatar billede kallekk Nybegynder
28. juni 2004 - 11:51 #3
Det jeg ønsker er at overføre resultatet til en ny webform. Hvordan gør jeg det ved hjælp af session? Er det smartest at gøre det ved hjælp af Session, eller skal jeg hellere bruge noget andet?
Kom meget gerne med eksempel på lidt kode
Avatar billede drengen Nybegynder
28. juni 2004 - 13:45 #4
Du kan gemme dit resultat dataset i en session således(her går jeg ud fra at du bruger C#):

Søge Web Form:
Session["SearchDataSet"] = myDataSet;

Resultat Web Form
if( Session["SearchDataSet"] != null )
  DataSet myDataSet = (DataSet)Session["SearchDataSet"];
else
  // der er ikke noget søgeresultat dataset i session.

Kim Andersen