Avatar billede jemagnussen Nybegynder
24. juni 2004 - 07:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå opdatering af dato.

Hej,

Jeg bruger et excel 2000 regneark som formular til indtastning af indkøbsordrer, arket åbnes som skrivebeskyttet og gemmes hver gang under nyt navn. Jeg vil gerne have dags dato indsat automatisk ved åbning og det er ikke noget problem i formularen (=TODAY()). det jeg gerne vil undgå er at datoen bliver opdateret hver gang jeg søger i gamle gemte indkøbsordrer.
Er det muligt ved hjælp af VBA at fjerne formlen =TODAY() og lade værdien blive i den gemte kopi.
Jeg kunne godt overbevise bruger om at bruge ^+(;) til at indsætte datoen, men problemet bliver det samme, der indsættes aktuelle dato ved åbning af filen senere... :-(

På forhånd tak...

jemagnussen
Avatar billede bak Seniormester
24. juni 2004 - 08:33 #1
Det lyder mærkeligt. hvis du bruger ctrl-shift-; skulle datoen ikke kunne ændre sig.

Denne sub kan nok bruges.
Den skal indsættes i modulet ThisWorkBook.
Du skal selv andræ arknavn og celle.
Cellen opdateres med dags dato, hvis den er tom ellers sker der ikke noget

Private Sub Workbook_Open()
    With Sheets("Ark1")
    If IsEmpty(Range("A1")) Then Range("A1") = Date
    End With
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
24. juni 2004 - 08:33 #2
andræ = ændre
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
24. juni 2004 - 08:51 #3
Hej bak,

Tak for hurtigt svar, du har selvfølgeligt ret, når der bruges ctrl-shift-; ændres datoen ikke. Sub'en virker fint :-) tak for det.

Mvh

Jesper

PS: Hvordan giver jeg dig dine points...?
Avatar billede bak Seniormester
24. juni 2004 - 08:55 #4
du kan give point nu :-)
Avatar billede bak Seniormester
24. juni 2004 - 08:57 #5
Lige en lille rettelse
Private Sub Workbook_Open()
    With Sheets("Ark1")
    If IsEmpty(.Range("A1")) Then .Range("A1") = Date
    End With
End Sub

Der er sat et par punktummer ind i midterste linie
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
25. juni 2004 - 05:11 #6
Undskyld Bak,

Jeg har trykket på Accepter een gang, men kan se at du endnu ikke har fået dine points...? Jeg prøver igen...

Mvh

Jesper