Avatar billede c-p-h Nybegynder
23. juni 2004 - 18:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP genkender ikke USA controller?

Når jeg går ind i enhedshåndtering finder jeg et gult spørgsmålstegn under "Universal Serial Bus (USB) controller". Hvad skyldes dette? Jeg mangler garanteret en eller anden driver til bundkortet...men hvilken? Har installeret den medfølgende.
Avatar billede bo0 Nybegynder
23. juni 2004 - 19:04 #1
Det er sjovt du siger det, fordi det skete også for mig i går. Hvis du f.eks. har skrevet "sfc /scannow" i kør. Så kan Windows godt have kommet til at overskrive nogle vigtige filer. Det kunne være en løsning. Men hvis at opdatere driveren ikke virker, så enten fjern driveren og installer den igen. Dette virkede ikke for mig. Jeg formatere. Og nu virker det perfekt!
Avatar billede bo0 Nybegynder
23. juni 2004 - 19:04 #2
Jeg formaterede*
Avatar billede c-p-h Nybegynder
23. juni 2004 - 19:04 #3
Der skulle selvfølgelig stå "XP genkender ikke USB controller?" i overskriften.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
23. juni 2004 - 19:06 #4
Der ligger et nyinstalleret system på min pc.
Avatar billede bo0 Nybegynder
23. juni 2004 - 19:07 #5
Hmm. Inde i enhedshåndtering, prøv at højreklikke på "Universal Serial (USB controller" og sig egenskaber. Og se hvad fejlen er!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
23. juni 2004 - 19:10 #6
Jeg har været ude for når den skriver det at man kan sætte f.eks. en USB memory fætter i og lige det du gør det så installere driverne.. kommer også and på om det er USB 2.0 ? for det har XP ikke drivere til standard!
Avatar billede c-p-h Nybegynder
23. juni 2004 - 19:15 #7
Windows giver denne fejlmeddelse: The drivers for this device are not installed. (Code 28)
To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.

Det er et ASUS P4P800 Deluxe bundkort så jeg går udfra det er USB 2.0...er det ik?
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2004 - 19:21 #8
Jo - men derfor er det ikke sikkert at XP har driverne. Der er jo mange forsk. producenter af USB controllere.

Find driveren på den medfølgende CD og så er du sikkert flyvende...