Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 17:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad er konstanttegn?

!
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:03 #1
konstanttegn? Can you explain what your after here?
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 18:11 #2
Kan du læse det jeg skriver på dansk? Jeg forstår stort set alt engelsk og taler det også nogenlunde, men jeg kan ikke skrive det. Sorry!

Jeg er lige gået i gang med at lære Access. Ordet benyttes ofte i mit hæfte. Men der er ingen forklaring på hvad det er.

Skal det forbindes med noget, for at man kan forklare hvad det betyder?
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 18:17 #3
terry, I can't write in english. I'm sorry (this is almost it).
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:20 #4
Jeg forstår "næsten" alt dansk, but prefer writing in English.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
23. juni 2004 - 18:21 #5
et konstanttegn er et 8tal der ligger ned
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:22 #6
the symbol is used in various placed when working with Access, and I think it may be better to wait and see it in use.
Generally it is used as a seperator between objects for example a form and field.

[YourForm]![YourField]
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:24 #7
Ah! I may have mis-understood the question, I was assuming that it was the ! symbol you were refering to :o)
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:25 #8
Infinity (never ending)

This is used with table relationships, for example a 1 to many relationship
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:26 #9
many = unlimited
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 18:28 #10
Okay, thank you.

mcpeterc > Kendte til udseendet.

PS. Ved godt det ikke var mange point, men for en der kender Access, var det jo et rimeligt nemt spørgsmål. Men jeg skal nok være lidt mere rundhåndet næste gang. :-)
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 18:33 #11
const= konstant are a value there are static and not to be change as in pi= 3,14
and a lot of other numbers like this
in visual basic (almost the same as accessscript)

const pi as double = 3,14
dim resultat as double
resultat = pi*100

we have now told the program how it should handel a const
it is a static value
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 18:34 #12
Okay - the points still belongs to you.
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 18:37 #13
Tak, men det forstår jeg ikke en dyt af.
Jeg må vist hellere vende tilbage til mit hæfte og fortsætte hvor jeg slap, så kommer det jo nok til mig hen ad vejen.
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 18:50 #14
tak
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 19:22 #15
til mcpeterc
et liggende 8 er et uendelighed tegn
I matematik bruges ikke den type tegn men forklares ved hjælp af følgende
"n+1" hvor "n" står for alle naturlige tal(heltal) og som +1 siger læg 1 til og du har den uendelig tal række
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 19:26 #16
undskyld header
skriver på dansk til dig nu

konstant(const)
er når du definere en værdi til at ikke kunne ændres på noget tidspunt som
jeg viste i programkoden med pi=3,14
du har vist at du kun vil have at programmet kun skal beregne med  3,14 og ikke 7, 14 ,21 eller flere decimaler
altså en konstant
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 20:42 #17
Hmmm..., hvorfor lige 3,14.
Hvis forklaringen på det er matematisk, så springer vi det over. Den slags er jeg sq ikke kvik nok til at fatte.
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 20:56 #18
det var kun som ex.
hvis du er momsreg vil du måske bruge en værdi der hedder 25% du sætter selv værdien
Avatar billede header Nybegynder
23. juni 2004 - 21:18 #19
Ja, der kan du bare se (hvor pinligt).
Avatar billede peterditlev Nybegynder
23. juni 2004 - 21:27 #20
niks du bare nysgerrige og skal bare spørge løs