Avatar billede mad_man Nybegynder
23. juni 2004 - 17:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

jpeg.lib compile error (auto-import)

D:\OpenGL\1\jpeg.lib(\fastcall\jerror.obj)(.text+0x20):C
variable '_iob' can't be auto-imported. Please read the documentation for ld's --enable-auto-import for details.

<-- den der fejl får jeg når jeg prøver at compile noget kode jeg har... der er ret meget kode... så skal nok lade vær med at poste det...
men bruger jpeglib.h... og dev c++ 4.9.8.0.. nogle der ved hvad der kan være galt?

følger en tutorials (http://www.gametutorials.com/Tutorials/opengl/OpenGL_Pg5.htm (Quake3 BSP loader 1))

/madman
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2004 - 17:34 #1
Hvor har du hentet det "jpeg.lib" henne ?
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2004 - 17:34 #2
.lib er typisk til MSVC++
.a er typisk til gcc (som der den compiler der følger med dev c++).
Avatar billede mad_man Nybegynder
23. juni 2004 - 17:37 #3
hvor finder man så en .a fil til jpeg
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2004 - 17:41 #4
Tjaaa, det er jo et godt spørgsmål - hvor har du fundet filerne henne ?
Avatar billede mad_man Nybegynder
23. juni 2004 - 17:42 #5
sammen med den tutorial :S... men den er også til msvc++.net
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2004 - 17:51 #6
Det ser ud til at det er her:
http://www.ijg.org/

Men det er sourcekoden, den skal først kompileres før du får et library ud af det.
Så det er nok en større udfordring.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. juni 2004 - 23:27 #7
Hvis du vil kompile den til mingw (den kompiler dev-cpp normalt bruger) skal du downloade og instalere msys:

http://www.mingw.org/msys.shtml

Derpå kører du "sh configure" og make i jpeg-lib mappen, så skulle den gerne lave en libjpeg.a som du kan linke med i dev-cpp.
Avatar billede mad_man Nybegynder
24. juni 2004 - 16:46 #8
uhh takker mange gange =) det virkede =)) takker mange gange bertelbrander... smid et svar op dem der nu vil ha point

//madman
Avatar billede mad_man Nybegynder
18. juli 2004 - 16:15 #9
svar ?
Avatar billede mad_man Nybegynder
29. juli 2004 - 13:37 #10
lukker