Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juni 2004 - 17:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at anmelde forfatter af artikler.

Jeg savner mulighed for at anmelde artikelforfattere, der overtræder 3. parts ophavsret, og dermed også Ekspertens regler.

Det aktuelle eksempel er denne artikel: http://eksperten.dk/artikler/346. Dette er en copy/paste fra Microsofts hjemmeside.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. juni 2004 - 17:12 #1
Og han er først oprettet som bruger idag kl. 14.10
http://eksperten.dk/bruger.phtml?navn=titleist
Avatar billede dmcn Praktikant
23. juni 2004 - 17:14 #2
Jeg har taget mig kærligt af artiklen.
Så vidt jeg husker er anmeldelse af artikler på admins todo - indtil videre kan I nøjes med at anmelde brugernavnet, og i anmeldelsen forklare hvilken artikel det drejer sig om.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 19:22 #3
Hej
Er denne artikel ikke også på kanten:
http://www.eksperten.dk/artikler/351
og ja jeg har prøvet anmeld funktionen, men det virkede ikke.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 19:23 #4
Artikler burde godkendes inden de bliver udgivet på hjemmesiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2004 - 23:10 #5
Jo - men af hvem ?

Jeg tror ikke at der er nogen som har lyst til at fungere som bedømmelses udvalg.

Mit forslag:

1)  anmeld artikel funktion så coadmin kan slette artikler som krænker
    copyrigth etc.

2)  lade brugerne vurdere artikler (som allerede idag)

3)  coadmin går artiklerne igennem en gang imellem og dem som har fået
    virkeligt dårlige anmeldelser skriver coadmin til og foreslår
    at artiklen slettes

4)  ingen respons efter X uger => artikel (og bruger ??) slettes
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 23:15 #6
arne_v>Jo - men af hvem ?
Ejerne af hjemmesiden, dvs. IDG. Det er jo i princippet dem der krænker ophavsretten, da de udgiver artiklerne på deres hjemmeside.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2004 - 23:19 #7
Og hvor mange fuld tids ansatte forestiller du dig at IDG skulle ansætte
til at gennemsøge internettet efter sakset materiale ? Og hvor mange til
at dække de faglige områder godt nok til at kunne frasortere underlødige
artikler ?

IDG kan ikke gøre det så godt som 10000 ubetalte reviewere !
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2004 - 23:53 #8
I og med at IDG tilbyder muligheden for at udgive artikler, er det også deres ansvar at det publicerede ikke krænker tredjeparts ophavsret. Hvordan de så vil administrere det, er ikke min hovedpine.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2004 - 23:59 #9
schulze : På hvilken måde differentierer artikler sig fra spørgsmål, og endda svar/kommentarer? Hvis IDG manuelt skal godkende alle artikler, skal de også godkende alle oprettede spørgsmål og svar, da sandsynligheden for at ophavsretsligt beskyttet materiale spredes vel er lige så stor dér, som den er under artikelsektionen? Mener du stadig at IDG skal finde en måde at administrere alt indhold der postes på deres site, eller er det okay at de forlader sig på brugernes vilje til at anmelde overtrædelser af ophavsretsloven (og alle andre love)?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2004 - 00:04 #10
man kunne jo starte med at gøre brugerne bedre opmærksom på ophavsretten på den side hvor man forfatter artikler. Samt gøre det nemt for brugerne at anmelde overtrædelser.
Avatar billede dmcn Praktikant
30. juni 2004 - 00:06 #11
Så vidt jeg husker er begge punkter på admins todo-liste - ellers kan vi hurtigt sørge for de kommer det. :)
Men jeg er helt enig med dig, der skal gøres et eller andet for at gøre folk opmærksomme på reglerne for artikler - helst en side med punkter de accepterer, når de opretter en artikel, så IDG har ryggen fri.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2004 - 00:08 #12
Med den fortolkning af site ejers ansvar så kan du lukke samtlige
diskussions fora, new groups, blogs etc. på hele internettet. Det er
ikke praktisk muligt at checke alt.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2004 - 00:15 #13
n0rmality>Nemlig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2004 - 19:39 #14
.