Avatar billede donlon Novice
20. februar 2001 - 14:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafik problem

Jeg har lige sat en Blue orb køler på mit Asus V6800 Deluxe i stedet for standard køleren  , og sat den til 5 volt i stedet for 12 (Den larmede for meget) før var temperaturen ved normal brug Ca. 60 grader og Ca. 62 ved spil nu er den på henholdsvis 58 og 60 grader
Men når PC en har kørt et stykke tid er det ligesom den gule farve flyder mere og mere ud i den hvide i Internet Explorer lidt lige som om teksten får gule skygger der bliver størrer og størrer
Har nogen et bud på hvorfor den gør det ??
Avatar billede makse Nybegynder
20. februar 2001 - 15:22 #1
Prøv at se inde på www.geforcefaq.com, der er mange gode oplysninger.

Gør den det også hvis du kører med 12V til blæseren?
Avatar billede ico Nybegynder
20. februar 2001 - 15:26 #2
Mit bud ville nok være at den køler som du har købt ikke er kompatibelt med dit lydkort.
Volt: Jeg ville ikke sige at det er alt for klogt at sætte den til at køre på 5 volt, fordi at selve graffikkortet får for den overskydende volt som der skal være fordelt i kortet, altså at nå strømmen skal ud af kortet kommer der for meget volt til de forskellige dioder.
Avatar billede donlon Novice
20. februar 2001 - 15:36 #3
Den nye køler får strøm fra strømforsyningen og ikke fra grafikkortet
Avatar billede ico Nybegynder
20. februar 2001 - 15:46 #4
Ja, derfor får graffikkortet for meget strøm !
Avatar billede makse Nybegynder
20. februar 2001 - 16:09 #5
ico > hvorfor snakker du om lydkort, når det drejer sig om en køler på et grafikkort!!

Har du prøvet at sætte den gamle køler på igen?
Avatar billede donlon Novice
20. februar 2001 - 16:22 #6
Nej det kan jeg ikke jeg har brugt Arctic Silver epoxy lim , så det bliver nok svært :-)
Avatar billede makse Nybegynder
20. februar 2001 - 17:14 #7
Men har du prøvet at sætte den til at køre 12V igen?
Avatar billede donlon Novice
20. februar 2001 - 17:58 #8
Ja jeg har prøvet at køre 12 volt i kort tid da faldt temperaturen ca 2 grader yderligere og der oplevede jeg ikke problemet men jeg kørte heller ikke så langt tid
Men temperaturen er jo faldet selv ved 5 volt så det er jo underligt hvis det er et varme problem
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:37 #9
Prøv at lade den køre i en forlænget periode ved 5V, så skulle det jo vise sig om det er et varmeproblem (hvilket jeg vil tro).
Avatar billede donlon Novice
21. februar 2001 - 16:43 #10
Nu har den kørt i Ca. 2 timer og temp. er 58 grader , findes der et program der kan \"Tæske\" grafikkortet
Er det normalt med så høj en temperatur til et ge force kort ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:55 #11
Tjaeh.. Q3 med alt slået til i højste opløsning.. eller benchmarke med 3DMark2000 også i \'HQ\' vil nok fyre op under det meste.. =)
Avatar billede donlon Novice
02. marts 2001 - 18:15 #12
Giver mig selv point da prob. ikke er løst