Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dårlig java i explorer

Jeg har et problem med en WinXp maskine hvor browseren pludselig har problemer med alle former for javascripts...

Den kan ikke åbne mange sider og kan ikke bruge menuer baseret på javascript. F.eks. kommer der en fejlboks frem på skærmen hvis man går ind på ekstrabladet.dk
Den åbner godt nok siden, men så kalder siden en funktion der hedder noget i retningen af popop... Her kommer fejlboksen frem og man kan ikke andet end at klikke ok. herefter forsvinder ekstrabladets forside og den skriver siden kan ikke vises...

Andre sider får man lige et glimt af og så bliver der bare hvid skærm...

Jeg tror ikke det har noget med Java Virtual Machine at gøre, men jeg er ikke sikker - den er installeret.

Det er explorer 6 - og jeg har prøvet at opdatere den, men stadig samme problem...

Nogen forslag???
Avatar billede peet-49 Novice
23. juni 2004 - 15:55 #1
Du mangler java msjavx86
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 15:59 #2
Hvordan får jeg så den igen?
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:00 #3
Nej, jeg har installeret msjavx86.exe
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2004 - 16:03 #4
ms supporter ikke java mere, så du er nødt at bruge den fra Sun
kan også hentes her: http://www.nordea.dk/sitemod/index_001.asp?pid=21951&strcorecontentarea=130  (første række - til højre)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:04 #5
Det er som om Java er slået fra på en eller anden måde - kan man det? Hvis ja, kan man så slå det til igen?
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2004 - 16:05 #6
link til peet49's forslag: http://www.download.support.safetec.net/msjavx86/.

Hvad med at afinstallere det og så geninstallere ?
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:06 #7
Hvordan kan man afinstallere det? Lægger det sig som et program?
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2004 - 16:08 #8
prøv at hoppe ind i Funktioner -> Internetindstillinger -> Favebladet avanceret -> rul ned og se om der er vinget af i Java JIT compiler  (det er det eneste der er vinget af hos mig vedr. java)
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
23. juni 2004 - 16:10 #9
Den er vinget af, så det burde jo være der - og virke!! Men det gør det bare ikke, jeg har prøvet alt muligt de sidste 2 dage...
Avatar billede thomasmlarsen Nybegynder
24. juni 2004 - 08:29 #10
Jeg har fundet løsningen her: http://www.eksperten.dk/spm/507567

"Jeg har løst problemet, med SpyBot; der blev fundet et program sp.exe der blev startet ved opstarten - væk med dette og problemet var løst!"

Det var det her program sp.exe som kørte i baggrunden og f...ede det hele op...
Jeg takker "Gummimand" og er desværre nødt til at tage pointene igen - jeg ville ellers gerne ha givet dem ud til et godt svar...
Avatar billede hcma Novice
24. juni 2004 - 11:22 #11
helt fair - godt gået. prøver at huske det til næste gang (for det dukker jo nok op igen)