Avatar billede cckring Praktikant
23. juni 2004 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Graf-komponent som Java Applet

Her på engelsk, men du må gerne svare på dansk:

We are developing a sevlet-based web-application which will supply the user with real time and historic currency information.

For the historic currency information we need a graph Java applet:

-    Could accept xml as input
-    Must be JVM-vendor independent
-    Must support custom styling, such as colors, legends, headings
-    Must have zoom functionality
-    Must show history of multiple currencies in one view, so multiple graphs is a requirement

You can see an example of what we are trying to achieve here:
http://www.nordea.dk/sitemod/moduler/main_dk/online_valutakurser/index.asp?pid=25037&strcorecontentarea=50

Click the graph-icon in the "graf" column.

Obviously we have found several graph prospects, but if someone could point us in the right direction of a cool applet, that is appreciated.

regards,
Carsten
Avatar billede sbk200 Nybegynder
23. juni 2004 - 15:44 #1
Hvad med http://www.cosylab.com/ProjectDocs/Demo/Documentation/MAN-Abeans_Demo.html
Her er nogle grafer mm. som kilden hvis er fri til !
Avatar billede sbk200 Nybegynder
23. juni 2004 - 15:45 #2
Direkte link til demo hvis webstart er installeret:
http://www.cosylab.com//ProjectFiles/Abeans-CosyBeans/ACDemo/demo.jnlp
Avatar billede cckring Praktikant
24. juni 2004 - 12:26 #3
Interessant bud, men det er ikke lige, hvad jeg kigger efter.
Avatar billede labanos Nybegynder
25. juni 2004 - 14:59 #4
Kender ikke lige nogen færdigstrikket applet der umiddelbart opfylder jeres behov, men et framework som JFreeChart kan en masse. Det kræver selvfølgelig bare at i selv strikker en applet sammen der viser graferne..
http://www.jfree.org/jfreechart/
Nederest findes iøvrigt en masse links, hvoraf nogle kunne være interessante..
Avatar billede labanos Nybegynder
25. juni 2004 - 15:01 #5
Avatar billede cckring Praktikant
28. juni 2004 - 08:36 #6
I nogle sammenhænge tror jeg det er smart at generere gif'er server-side.

Vi har imidlertid lagt os fast på en applet, bl.a. for at vi kan lave en ordentlig zoom-funktionalitet, og på en god måde vise værdierne på x- og y-aksen.
Avatar billede cckring Praktikant
16. oktober 2010 - 22:21 #7
Lukker tråden.