Avatar billede repulse Nybegynder
23. juni 2004 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SmtpMail-problem.

Jeg har lavet et program hvor man kan indtaste de nødvendige oplysninger for at afsende en mail. Programmet kører, dog kan jeg ikke sende nogen mails... Dette er mit første program i C#, har dog en hel del erfaring i java...

Problemet består i at når jeg trykker på "send" knappen, får jeg bare følgende besked:

"Det var ikke muligt at få adgang til objektet 'CDO.Message'."

Håber der er nogen der har et svar...
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
23. juni 2004 - 13:34 #1
private void MailSender(string Receiver, string Sender, string BodyText)
        {
            SmtpMail.SmtpServer = "dd01-e01.dd01.danfoss.net";
            MailMessage Mail = new MailMessage();
            Mail.BodyFormat = MailFormat.Html;
            Mail.From = Sender +"@danfoss.com";
            Mail.To = Receiver +"@danfoss.com";
            Mail.Subject = "Opbevarings periode for enhed udløber.";
            Mail.Body = BodyText;

            SmtpMail.Send(Mail);

        }
Avatar billede repulse Nybegynder
23. juni 2004 - 13:41 #2
Dette er koden jeg bruger:

SmtpMail.SmtpServer = "server_txt.Text";

MailMessage Mail = new MailMessage();

Mail.From = afsender_txt.Text;
Mail.To = afsender_txt.Text;
Mail.Subject = emne_txt.Text;
Mail.Body = besked_txt.Text;
SmtpMail.Send(Mail);

Den er vist ikke så meget anderledes.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
23. juni 2004 - 13:43 #3
nej...
Avatar billede driis Nybegynder
23. juni 2004 - 13:57 #4
Avatar billede repulse Nybegynder
23. juni 2004 - 14:12 #5
Jeg har lavet et program der kan det samme i java, og der er der ingen problemer med at sende igennem smtp.mail.dk... så jeg tror ikke at det er det!
Avatar billede kimdotnet Nybegynder
23. juni 2004 - 16:15 #6
Og
SmtpMail.SmtpServer = "server_txt.Text";
Skal vel ikke være
SmtpMail.SmtpServer = server_txt.Text;
Avatar billede guidmaster Nybegynder
23. juni 2004 - 16:57 #7
Hvilken maskine arbejder du på? Har du installeret SMTP servicen? Da System.Web.Mail bare er en wrapper for CDO skal du have smtp servicen installeret for at du kan sende mails - og så uden at du bruger den til at sende med.
Avatar billede repulse Nybegynder
24. juni 2004 - 20:33 #8
Har løst problemet... Men mange tak for forslagene! Havde glemt en reference :)
Avatar billede repulse Nybegynder
24. juni 2004 - 20:35 #9
svar
Avatar billede driis Nybegynder
24. juni 2004 - 21:08 #10
Hvilken reference var der tale om ?

Blot for at andre med et lignende problem kan løse det uden at skulle lave et nyt spørgsmål :-)