Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 09:42 Der er 18 kommentarer

problemer med en checkbox

Jeg har en checkbox, og hvis den bliver sat skal der laves følgende databasekald:

$query = "UPDATE t_repair_rmalist SET hisec_price='' WHERE id=".$_GET['id'];
$result = mysql_query($query)
or die("ERROR: ". mysql_error());

Hvad skal jeg skrive for at checkboxen udfører den sql kode når der bliver klikket i den?
Avatar billede codebase Praktikant
23. juni 2004 - 09:44 #1
<form marhod='get'
<input type='checkbox' value='123' name='id'>
Avatar billede expnet Seniormester
23. juni 2004 - 09:44 #2
onclick="form.submit();"
Avatar billede codebase Praktikant
23. juni 2004 - 09:44 #3
method :)
Avatar billede expnet Seniormester
23. juni 2004 - 09:46 #4
det er op til en selv synes man skal have valgt :P
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 09:49 #5
expnet, hvordan laver jeg så den funktion? Er det en javascript funktion eller en php funktion?
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2004 - 09:52 #6
expnet??? hvad er det lige der skulle stå i den kommentar klokken 09:46:15?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juni 2004 - 09:52 #7
<input type="checkbox" name="runcode" value="1"> Kør update kode

if ( $_REQUEST['runcode'] == '1' )
{
  // Din kode
}
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2004 - 09:53 #8
if($id == 123){
$query = "UPDATE t_repair_rmalist SET hisec_price='' WHERE id=".$_GET['id'];
$result = mysql_query($query)
or die("ERROR: ". mysql_error());
}

Så kører den din query og andet du nu måtte smide ind i den if sætning

// ouT
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2004 - 09:55 #9
mangler
if($_REQUEST['id'] == 123){
istedet for
if($id == 123){
Avatar billede expnet Seniormester
23. juni 2004 - 09:55 #10
det var isted for da have en submit klap og der var det jeg forstår ved det du skriver
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 09:58 #11
nu har jeg ikke nogen value på den, den hedder bare checked eller ikke checked. Kan jeg så skrive det på den her måde?:

if($_REQUEST['id'] == checked){
$query = "UPDATE t_repair_rmalist SET hisec_price='' WHERE id=".$_GET['id'];
$result = mysql_query($query)
or die("ERROR: ". mysql_error());
}
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juni 2004 - 10:01 #12
Lettere hvis du sætte value="1" på den, og checker på det ;)
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 10:05 #13
Her er koden med min checkbox, jeg synes det driller lidt hvis jeg prøver de ting i har skrevet...

if($row['hisec_warranty']=="on")
{
print "<input type='checkbox' id='hisecwnt' name='hisecwnt' checked>";
}
elseif($row['hisec_warranty']=="")
{
print "<input type='checkbox' id='hisecwnt' name='hisecwnt'>";
}
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2004 - 10:10 #14
gør som coderdk skriver, meget nemmere....og så virker det helt sikkert
Avatar billede coderdk Praktikant
23. juni 2004 - 10:13 #15
$row ? Er det værdier fra databasen? For så skal du nok også lige lave dem om, evt. fyr denne af:

UPDATE tabelnavn SET hisec_warranty = '1' WHERE hisec_warranty = 'on'

Så burde du kunne lave en:

print "<input type='checkbox' id='hisecwnt' value='1' name='hisecwnt'";
print ( $row['hisec_warranty'] == '1' ? " checked='checked'" : '') . ">";

I stedet for den if/elseif du brugte...
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 10:26 #16
Det er jo ikke så fedt at jeg skal ændre feltet on i databasen til et 1 tal, når jeg bruger det felt der refererer til on på mange andre sider
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2004 - 10:57 #17
ahh, nice, kan man også bruge den i en print, max nice, man lære nyttige ting hele tiden :-)
Avatar billede casperlauge Nybegynder
23. juni 2004 - 11:17 #18
print "<input type='checkbox' id='hisecwnt' value='1' name='hisecwnt'";
print ( $row['hisec_warranty'] == '1' ? " checked='checked'" : '') . ">";

Herfra virker det ikke, jeg regnede med at jeg godt kunne lave sådan en if løkke for checkboxen ovenover. Det hele ligger i en form derfor har jeg skrevet $_POST men det behøver jeg måske ikke når det hele ligger i formen?

if(isset($_POST['hisecwnt'] == 1))
{
$query2 = "UPDATE t_repair_rmalist SET hisec_price='' WHERE id=".$_GET['id'];
$result2 = mysql_query($query2)
or die("ERROR: ". mysql_error());
}