Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 22:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

noget else fejl

har lige lidt problmere..... den siger der er en fejl der heder

Parse error: parse error, unexpected T_ELSE in C:\web\media-samling\index.php(145) : eval()'d code on line 177

dvs på line 177 der er fejlen.... kan bareikke finde den nogen stedere :( håber der er nogen der kan finde den her fejl

sådan her ser min code ud omkring line 177

/* Step 3 */
elseif ($_GET['step'] == "3"){
echo "<p align=\"right\">Step ".$_GET['step']." / 4</p>";

if ($_GET['tjeck'] == "info"){
/* Hvis ens media er MP3 vil den lave disse session om. og spøre om du vil
acceptere det som det er. */
if ($_GET['media'] == "MP3"){
$_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
$_SESSION['trackname'] = $_POST['trackname'];
$_SESSION['minutter']  = $_POST['minutter'];

echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

echo "</table>";
}
/* Hvis ens media er MUSIK vil den lave disse session om. og spøre om du vil
acceptere det som det er. */
elseif ($_GET['media'] == "MUSIK"){
$_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
$_SESSION['albumtitle'] = $_POST['albumtitle'];
$_SESSION['udgived']    = $_POST['udgived'];
$_SESSION['producent']  = $_POST['producent'];
$_SESSION['antalcd']    = $_POST['antalcd'];

echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

echo "</table>";
echo "<a href=\"index.php?page=addmedia&step=4&postind=MP3\">Acceptere Media</a>";
}
/* Slutter omdannsens af SESSION */

/* Ellers hvis der ikke er valgt nogen har man mulige hed for at skrive til det
media man nu vil have */
else {
echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row1['navn']."\"></td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row2['navn']."\"></td></tr>";

/* Hvis det er musik vil den krontolere det her*/
if ($row1['navn'] == "Musik"){
/* Hvis brugeren har valgt et stykke musik der er typen MP3 vil denne handligen
blive udført */
if ($row2['navn'] == "MP3"){
echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MP3\"method=\"post\">";
echo "<tr><td>Artist:    </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Tarck Name: </td><td><input type=\"text\" name=\"trackname\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td><input type=\"text\" name=\"minutter\"></td></tr>";
echo "<tr><td>            </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
/*
|| $row2['navn'] == "CD" || $row2['navn'] == "DVD" || $row2['navn'] == "LP" || $row2['navn'] == "MD"
*/
elseif ($row2['navn'] == "Band"){
echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MUSIK\"method=\"post\">";
echo "<tr><td>Artist:          </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Album Title:      </td><td><input type=\"text\" name=\"albumtitle\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Udgivelse Dato:  </td><td><input type=\"text\" name=\"udgived\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Producent:        </td><td><input type=\"text\" name=\"producent\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Antal CD's:      </td><td><input type=\"text\" name=\"antalcd\"></td></tr>";
echo "<tr><td>                  </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
/* Slutter valget af musik typere.... */
else {
echo "</table>
Der er ikke noget info du kan udfylde for den påglæden Media type";
}
/* Slutter indskrving af mediaet */
else {
echo "Der skette en fejl på siden prøv igen";
}
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2004 - 23:04 #1
Hvilken linie er præcist linie 177?
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:05 #2
en line uden noget på :D hæ hæ dvs denne

/* Slutter indskrving af mediaet */        <-----
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. juni 2004 - 23:09 #3
Må man lave enter her?:

echo "</table>
Der er ikke noget info du kan udfylde for den påglæden Media type";

her er koden med nogle indrykninger, så man kan se, hvad der hører hvor:

<?
/* Step 3 */
elseif ($_GET['step'] == "3"){
    echo "<p align=\"right\">Step ".$_GET['step']." / 4</p>";

    if ($_GET['tjeck'] == "info"){
        /* Hvis ens media er MP3 vil den lave disse session om. og spøre om du vil
        acceptere det som det er. */
        if ($_GET['media'] == "MP3"){
            $_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
            $_SESSION['trackname'] = $_POST['trackname'];
            $_SESSION['minutter']  = $_POST['minutter'];

            echo "<table>";
            $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
            $row1 = mysql_fetch_array($res1);
            echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

            $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
            $row2 = mysql_fetch_array($res2);
            echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

            echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

            echo "</table>";
        }
        /* Hvis ens media er MUSIK vil den lave disse session om. og spøre om du vil
        acceptere det som det er. */
        elseif ($_GET['media'] == "MUSIK"){
            $_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
            $_SESSION['albumtitle'] = $_POST['albumtitle'];
            $_SESSION['udgived']    = $_POST['udgived'];
            $_SESSION['producent']  = $_POST['producent'];
            $_SESSION['antalcd']    = $_POST['antalcd'];

            echo "<table>";
            $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
            $row1 = mysql_fetch_array($res1);
            echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

            $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
            $row2 = mysql_fetch_array($res2);
            echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

            echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

            echo "</table>";
            echo "<a href=\"index.php?page=addmedia&step=4&postind=MP3\">Acceptere Media</a>";
        }
    /* Slutter omdannsens af SESSION */

    /* Ellers hvis der ikke er valgt nogen har man mulige hed for at skrive til det
    media man nu vil have */
    else {
        echo "<table>";
        $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
        $row1 = mysql_fetch_array($res1);
        echo "<tr><td>Media:    </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row1['navn']."\"></td></tr>";

        $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
        $row2 = mysql_fetch_array($res2);
        echo "<tr><td>Type:      </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row2['navn']."\"></td></tr>";

        /* Hvis det er musik vil den krontolere det her*/
        if ($row1['navn'] == "Musik"){
            /* Hvis brugeren har valgt et stykke musik der er typen MP3 vil denne handligen
            blive udført */
            if ($row2['navn'] == "MP3"){
                echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MP3\"method=\"post\">";
                echo "<tr><td>Artist:    </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Tarck Name: </td><td><input type=\"text\" name=\"trackname\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Minutter:  </td><td><input type=\"text\" name=\"minutter\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>            </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
                echo "</form>";
                echo "</table>";
            }
            /*
            || $row2['navn'] == "CD" || $row2['navn'] == "DVD" || $row2['navn'] == "LP" || $row2['navn'] == "MD"
            */
            elseif ($row2['navn'] == "Band"){
                echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MUSIK\"method=\"post\">";
                echo "<tr><td>Artist:          </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Album Title:      </td><td><input type=\"text\" name=\"albumtitle\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Udgivelse Dato:  </td><td><input type=\"text\" name=\"udgived\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Producent:        </td><td><input type=\"text\" name=\"producent\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Antal CD's:      </td><td><input type=\"text\" name=\"antalcd\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>                  </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
                echo "</form>";
                echo "</table>";
            }
        /* Slutter valget af musik typere.... */
    else {
    echo "</table>
    Der er ikke noget info du kan udfylde for den påglæden Media type";
    }
/* Slutter indskrving af mediaet */
else {
    echo "Der skette en fejl på siden prøv igen";
    }
?>
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:14 #4
hmm nu er hele min code det her og så er der linje fejl i line 2 nu fatter jeg slet slet intet :S

/* Step 3 */
elseif ($_GET['step'] == "3"){
    echo "<p align=\"right\">Step ".$_GET['step']." / 4</p>";

    if ($_GET['tjeck'] == "info"){
        /* Hvis ens media er MP3 vil den lave disse session om. og spøre om du vil
        acceptere det som det er. */
        if ($_GET['media'] == "MP3"){
            $_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
            $_SESSION['trackname'] = $_POST['trackname'];
            $_SESSION['minutter']  = $_POST['minutter'];

            echo "<table>";
            $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
            $row1 = mysql_fetch_array($res1);
            echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

            $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
            $row2 = mysql_fetch_array($res2);
            echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

            echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

            echo "</table>";
        }
        /* Hvis ens media er MUSIK vil den lave disse session om. og spøre om du vil
        acceptere det som det er. */
        elseif ($_GET['media'] == "MUSIK"){
            $_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
            $_SESSION['albumtitle'] = $_POST['albumtitle'];
            $_SESSION['udgived']    = $_POST['udgived'];
            $_SESSION['producent']  = $_POST['producent'];
            $_SESSION['antalcd']    = $_POST['antalcd'];

            echo "<table>";
            $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
            $row1 = mysql_fetch_array($res1);
            echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

            $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
            $row2 = mysql_fetch_array($res2);
            echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

            echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
            echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

            echo "</table>";
            echo "<a href=\"index.php?page=addmedia&step=4&postind=MP3\">Acceptere Media</a>";
        }
    /* Slutter omdannsens af SESSION */

    /* Ellers hvis der ikke er valgt nogen har man mulige hed for at skrive til det
    media man nu vil have */
    else {
        echo "<table>";
        $res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
        $row1 = mysql_fetch_array($res1);
        echo "<tr><td>Media:    </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row1['navn']."\"></td></tr>";

        $res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
        $row2 = mysql_fetch_array($res2);
        echo "<tr><td>Type:      </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row2['navn']."\"></td></tr>";

        /* Hvis det er musik vil den krontolere det her*/
        if ($row1['navn'] == "Musik"){
            /* Hvis brugeren har valgt et stykke musik der er typen MP3 vil denne handligen
            blive udført */
            if ($row2['navn'] == "MP3"){
                echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MP3\"method=\"post\">";
                echo "<tr><td>Artist:    </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Tarck Name: </td><td><input type=\"text\" name=\"trackname\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Minutter:  </td><td><input type=\"text\" name=\"minutter\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>            </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
                echo "</form>";
                echo "</table>";
            }
            /*
            || $row2['navn'] == "CD" || $row2['navn'] == "DVD" || $row2['navn'] == "LP" || $row2['navn'] == "MD"
            */
            elseif ($row2['navn'] == "Band"){
                echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MUSIK\"method=\"post\">";
                echo "<tr><td>Artist:          </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Album Title:      </td><td><input type=\"text\" name=\"albumtitle\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Udgivelse Dato:  </td><td><input type=\"text\" name=\"udgived\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Producent:        </td><td><input type=\"text\" name=\"producent\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>Antal CD's:      </td><td><input type=\"text\" name=\"antalcd\"></td></tr>";
                echo "<tr><td>                  </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
                echo "</form>";
                echo "</table>";
            }
        /* Slutter valget af musik typere.... */
    else {
    echo "</table>
    Der er ikke noget info du kan udfylde for den påglæden Media type";
    }
/* Slutter indskrving af mediaet */
else {
    echo "Der skette en fejl på siden prøv igen";
    }
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. juni 2004 - 23:19 #5
hovsa.. har du taget min "<?" og "?>" med? :-)
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:22 #6
nix :) hæ hæ
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:24 #7
arrr man :S nu har je gfanme lige slettet hele min code :( FUCKING LORT MAN nu kan jeg jo ikke få det lort fram igen :S
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:26 #8
jo fik coden tilbage :o) hmm men ja :S det er stadig fejl i line 177 :(
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:45 #9
har fåget den til at virke nu makker :o) hæ hæ var en } klame for maget og else var smidt en tak for kort ned :( hæ hæ men nu vikre det ta kfor hjælpen den du hade gide her e rden regti code som virkere :o)

/* Step 3 */
elseif ($_GET['step'] == "3"){
echo "<p align=\"right\">Step ".$_GET['step']." / 4</p>";

if ($_GET['tjeck'] == "info"){
/* Hvis ens media er MP3 vil den lave disse session om. og spøre om du vil
acceptere det som det er. */
if ($_GET['media'] == "MP3"){
$_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
$_SESSION['trackname'] = $_POST['trackname'];
$_SESSION['minutter']  = $_POST['minutter'];

echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

echo "</table>";
}
/* Hvis ens media er MUSIK vil den lave disse session om. og spøre om du vil
acceptere det som det er. */
elseif ($_GET['media'] == "MUSIK"){
$_SESSION['artist']    = $_POST['artist'];
$_SESSION['albumtitle'] = $_POST['albumtitle'];
$_SESSION['udgived']    = $_POST['udgived'];
$_SESSION['producent']  = $_POST['producent'];
$_SESSION['antalcd']    = $_POST['antalcd'];

echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td>".$row1['navn']."</td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td>".$row2['navn']."</td></tr>";

echo "<tr><td>Artist:    </td><td>".$_SESSION['artist']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Track Name:</td><td>".$_SESSION['trackname']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td>".$_SESSION['minutter']."</td></tr>";

echo "</table>";
echo "<a href=\"index.php?page=addmedia&step=4&postind=MP3\">Acceptere Media</a>";
}
/* Slutter omdannsens af SESSION */

/* Ellers hvis der ikke er valgt nogen har man mulige hed for at skrive til det
media man nu vil have */
else {
echo "<table>";
$res1 = mysql_query("select * FROM media_media WHERE id = '".$_SESSION['media']."'");
$row1 = mysql_fetch_array($res1);
echo "<tr><td>Media:    </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row1['navn']."\"></td></tr>";

$res2 = mysql_query("select * FROM media_type WHERE id = '".$_SESSION['type']."'");
$row2 = mysql_fetch_array($res2);
echo "<tr><td>Type:      </td><td><input type=\"text\" readonly=\"readonly\" value=\"".$row2['navn']."\"></td></tr>";

/* Hvis det er musik vil den krontolere det her*/
if ($row1['navn'] == "Musik"){
/* Hvis brugeren har valgt et stykke musik der er typen MP3 vil denne handligen
blive udført */
if ($row2['navn'] == "MP3"){
echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MP3\"method=\"post\">";
echo "<tr><td>Artist:    </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Tarck Name: </td><td><input type=\"text\" name=\"trackname\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Minutter:  </td><td><input type=\"text\" name=\"minutter\"></td></tr>";
echo "<tr><td>            </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
elseif ($row2['navn'] == "Bånd" || $row2['navn'] == "CD" || $row2['navn'] == "DVD" || $row2['navn'] == "LP" || $row2['navn'] == "MD"){
echo "<form action=\"index.php?page=addmedia&step=3&tjeck=info&media=MUSIK\"method=\"post\">";
echo "<tr><td>Artist:          </td><td><input type=\"text\" name=\"artist\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Album Title:      </td><td><input type=\"text\" name=\"albumtitle\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Udgivelse Dato:  </td><td><input type=\"text\" name=\"udgived\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Producent:        </td><td><input type=\"text\" name=\"producent\"></td></tr>";
echo "<tr><td>Antal CD's:      </td><td><input type=\"text\" name=\"antalcd\"></td></tr>";
echo "<tr><td>                  </td><td><input type=\"submit\" value=\"Videre\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";

/* Slutter valget af musik typere.... */
}
else {
echo "</table>
Der er ikke noget info du kan udfylde for den påglæden Media type";
}
/* Slutter indskrving af mediaet */
else {
echo "Der skette en fejl på siden prøv igen";
}
Avatar billede titad Nybegynder
22. juni 2004 - 23:47 #10
svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. juni 2004 - 23:58 #11
Du skal markere dit navn i boksen, inden du klikker på Accepter-knappen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2004 - 23:59 #12
UDen at ville lyde grov, er du så ordblind eller bare sjusket?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. juni 2004 - 00:21 #13
Jeg ville gætte på sjusket :-)
En god regel: man skal altid bruge indrykninger, så man hurtigt kan se hvad der hører hvor..

Eksempel:

if noget = noget {
  "ja, noget er lig noget"
  if andet = andet {
    "ja, andet er lig andet"
  } else {
    "nej, andet er ikke lig andet"
  }
} else {
  "nej, noget er ikke lig noget"
}