Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mIRC Bot fejl rettelse

Vi prøver lige igen manglede lige scriptet :-)

er der nogen der kan se om der er fejl i ??? for jeg kan ikke få det til at virke :-(

#sen on
on 1:text:*seen*:#: {
  if ($1 == %c $+ seen) {
    if ($2 == $null) { .notice $nick 5Correct Usage: %c $+ seen <nick> | halt }
    if ($2 == $me) { .notice $nick 5Of course I'm here $nick $+ . | halt }
    if ($2 == $nick) { .notice $nick 5Yes, $nick $+ , you are here. | halt }
    if ($2 ison $chan) { .notice $nick 5 $+ $2 is in this chan already. | halt }
    if ($readini ini\users.ini $2 date == $null) { .notice $nick 5 $+ $2 has not been seen by me. | halt }
    else {
      if ($readini ini\users.ini $2 me == $null) {
        if ($readini ini\users.ini $2 part == yes) { .msg $nick  5 $+ $2 was last seen parting [ $readini ini\users.ini $2 chan ]  $+ $duration($calc($ctime($fulldate)-$ctime($readini ini\users.ini $2 date))) ago. }
        else { .msg $nick [ 5 $+ $2 ] was last seen quiting  $+ $duration($calc($ctime($fulldate)-$ctime($readini ini\users.ini $2 date))) ago with the message: " $+ [ $readini ini\users.ini $2 message ] $+ ". }
      }
      else {
        if ($readini ini\users.ini $2 part == yes) { .msg $nick  5 $+ $2 was last seen parting [ $readini ini\users.ini $2 chan ]  $+ $duration($calc($ctime($fulldate)-$ctime($readini ini\users.ini $2 date))) ago. | .msg $nick 5 $+ $2 $+ 's last action was: 6 $+ [ $readini ini\users.ini $2 me ] }
        else { .msg $nick 5 $+ $2 was last seen quiting  $+ $duration($calc($ctime($fulldate)-$ctime($readini ini\users.ini $2 date))) ago with the message: " $+ [ $readini ini\users.ini $2 message ] $+ ". | .msg $nick 5 $+ $2 $+ 's last action was: 6 $+ [ $readini ini\users.ini $2 me ] }
      }
    else { halt }
  }

RainBow
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. juni 2004 - 19:25 #1
skal '#sen on' ikke være '#seen on' ?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. juni 2004 - 19:27 #2
hmm... underligt, det virker fint hos mig.

Du skal bare huske at du ikke kan teste det på sammen bruger, du er nød til at lave en clan (åben mirc.exe igen) eller få nogle andre til at teste det for dig.
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:28 #3
virkede det med seen eller sen
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:29 #4
og hvor skrev du det ???
og hva skrev du !seen eller seen
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. juni 2004 - 19:30 #5
1. det var det oprindelige (med '#sen on' )

2. bare  seen  altså uden noget som helst.
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:32 #6
hmmm det er da for underligt jeg kan bare ikke få det til at virke
hmmm satte du det i remote ??
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. juni 2004 - 19:34 #7
jep, jeg satte det i remote.

men jeg kan ikke få den til at huske nick og tidspunkt.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. juni 2004 - 19:40 #8
men der mangler også noget, du har ingen kommando som skriver i users.ini ,
og så vil den ikke kunne huske noget.

du mangler noget ala

on *:JOIN:#:{ writeini -n users.ini $nick $time osv....
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:45 #9
hmmm 2 sek kigger lige på det :-)
Avatar billede plazm Nybegynder
22. juni 2004 - 19:46 #10
rainbow... /msg DK|eiR]PlazM på qnet og jeg skal hurtigt hjælpe dig gennem... og luk spørgsmålet ;) mirc scripts bliver hjulpet på #scripting og #help.script og #testmax men du kan også lige msg'e mig så skal jeg hjælpe dig gennem... Og så skal jeg nok huske at paste løsningen her og hva problemet var... jeg tror jeg ved det, men skal lige have at vide hva du helt præcist vil med det
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 19:51 #11
plazm jeg er på get2net så kan du ikke lige gi mig irc adr til qnet ??
Avatar billede plazm Nybegynder
22. juni 2004 - 19:54 #12
btw.. jeg kom lige til at kikke på det...
der er flere ting der flyver i hovedet på mig :)

1:
on 1:text:*seen*:#: {
skal erstattes med
on 1:text:seen*:#: {
ellers reagerer den selvom seen er midt i sætningen

2:
din syntax på $readini er helt forkert :)
den rigtige er $readini(fil,sektion,topic)

3:
du bruger ofte
/Halt
dette bør du undgå da mIRC nogle gange opfører sig underligt ved disse.. kik koden igennem og find ud af hvorfor du ikk bare kan udelade disse. Dette er ofte dine IF statements der ikke er helt gennemtænkte.

4:
if ($2 == $null)
kan erstates af
if (!$2)
hvilket på de fleste tests er hurtigere. (1/100000 sekund =) )

Kik dit script igennem for disse fejl og prøv så igen :)
Avatar billede rainbow Nybegynder
22. juni 2004 - 20:12 #13
Ja det er gjort nu jeg syns ikke rigtig der er sket noget bortset fra den plejer og sige hvis den ikke har set personen men det gør den ikke nu ?
Avatar billede rainbow Nybegynder
08. september 2004 - 20:42 #14
lukketid