Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. juni 2004 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

textarea som html

Hej
Jeg har lavet et textarea som skriver til en access database. Dette virker fint, men når jeg henter teksten ind på en ny side, udskriver den teksten som en lang streng. Dvs. at hvis jeg har lavet et linieskift i mit textarea, får jeg det ikke med.
Min kilde i formen ser således ud:

<form action="KontaktGuestbookSendt.asp" method="get">
<table class="sorttekst">
<tr><td>Navn:&nbsp;</td><td><input type="text" name="Navn" size="30"></td></tr>
<tr></tr>
<tr><td>By:&nbsp;</td><td><input type="text" name="By_1" size="30"></td></tr>
<tr></tr>
<tr><td>Email:&nbsp;</td><td><input type="text" name="Email" size="30"></td></tr>
<tr><td valign="top">Tekst:&nbsp;</td><td><textarea name="GuestbookTekst" tabindex="1"  rows="20" cols="62" style="width: 300; height: 80;"></textarea></textarea></td></tr>
<tr><td>&nbsp;</td><td align="right"><input type="submit" value="Send"></td></tr>
</table>
</form>

Hilsen Henrik
Avatar billede syvon Nybegynder
22. juni 2004 - 16:54 #1
lige lidt uden om  sorry:)
hvorfor har du </textarea> 2 gange er det ikke nok med 1 gang
Avatar billede and_ Nybegynder
22. juni 2004 - 17:14 #2
et tekstarea laver vb control line feeds... (vbcrlf) disse skal du erstatter førend de kan vises i html:

tekst = replace(tekst, vbcrlf, "<br />")
Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. juni 2004 - 17:36 #3
-->syvon: det er en fejl...upps
-->and: skal tekst = replace(tekst, vbcrlf, "<br />") sættes ind på siden hvor jeg indlæser fra databasen eller skal jeg gøre det hvor jeg sender til databasen...
Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. juni 2004 - 17:36 #4
-->syvon: det er en fejl...upps
-->and: skal tekst = replace(tekst, vbcrlf, "<br />") sættes ind på siden hvor jeg indlæser fra databasen eller skal jeg gøre det hvor jeg sender til databasen...
Avatar billede and_ Nybegynder
22. juni 2004 - 17:38 #5
Det styrer du egentlig selv....

Hvis du replacer den inden den kommer i databasen, skal du huske at replace den tilbage når man skal redigere teksten... ellers bare der hvor du fremviser dataerne....
Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. juni 2004 - 17:46 #6
det virker...mange tak
Avatar billede henrik61 Nybegynder
22. juni 2004 - 17:47 #7
-->fik du dine point...
Avatar billede and_ Nybegynder
22. juni 2004 - 17:48 #8
yes yes ;)

Det er iorden.... vi er til for at hjælpe hinanden herinde ;)

Nu vil jeg trille ud til storskærmen og "varme" op til fodboldkamp....

hygge ;)