Avatar billede fynbo Nybegynder
22. juni 2004 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lukke proces

Hej, i min program har jeg følgende kode:

ExcelObj = new Excel.Application();

if (ExcelObj == null)
{
    MessageBox.Show("ERROR: EXCEL couldn't be started!");        System.Windows.Forms.Application.Exit();
}

ExcelObj.Visible = false;

Det bruges til at rette nogle regneark igennem, gemme nogle kopier og så så lukke programmet.

Det virker også perfekt, problemet er bare, at jeg ikke får lukket Excel.exe så det stadig står og kører i baggrunden efter programmet er lukket og låser filerne.

Hvordan lukker jeg en proces jeg selv har startet?
Avatar billede fynbo Nybegynder
22. juni 2004 - 15:54 #1
Excel.Workbook theWorkbook = ExcelObj.Workbooks.Open(openFileDialog1.FileName, 0, true, 5,"", "", true, Excel.XlPlatform.xlWindows, "\t", false, false,    0, true, null, null);

^^ overstående kode åbner mit regneark.
Avatar billede mrfraggins Nybegynder
25. juni 2004 - 19:44 #2
Hej fynbo,

Har du prøvet at sige ExcelObj.Quit()? Samt at bruge ReleaseComObject() til at frigøre objektet, sætte objektet til null og bruge System.GC.Collect() for at få garbage collectoren til at køre?