Avatar billede flar74 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Træer i JSP

Hej der !

Vi er en gruppe som er igang med at udvikle et intranet for et større firma i dk. Men vi er kommet i den problemstilling at vi skal lave intranette's menu i form af træstuktur. (pga. mange informationer skal være lettilgængelige)(f.eks som filsystemet er opbygget i windows explorer). Det er alfa og omega at menustrukturen skal kunne ændre sig dynamisk, for ellers kunne vi bare have brugt et javascript-komponent (menustruktur).

Istedet for at gå ud og købe et komponent prøver vi nu her først.

Så er der nogen der kan anbefale nogen komponenter som indeholder den slags træstruktur vi efterspørger ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2004 - 13:18 #1
Snakker vi JSP på server side eller JavaScript på client side ?
Avatar billede flar74 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:23 #2
helt klart på JSP serverside. kan ikke bruge clientside til de ting vi er igang med.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
22. juni 2004 - 14:37 #3
Du kan jo evt. benytte dig af et binarytree i Java.
Avatar billede flar74 Nybegynder
22. juni 2004 - 15:20 #4
træet skal ikke bruges til at holde data i. Det er ikke en datastruktur alene jeg er på udkig efter. Det skal være en komponent som også kan vise træet i en JSP-side. Derfor kan et binary tree ikke anvendes alene.
Avatar billede jjenkov Nybegynder
22. juni 2004 - 15:44 #5
Hejsa,

Hvis der er tale om at vise et træ i en JSP-side (altså grafisk, GUI), så kan du anvende det JSP Tree Tag som jeg har udviklet. JSP Tag libraries er komponenter man kan anvende i JSP-sider, som giver nye funktioner til JSP.

Tree Tag er netop designet til at kunne vise dynamiske træer som du skriver du har brug for, altså træer hvor indholdet i træet ændrer sig løbende mens brugeren anvender programmet.

Tree Tag er også designet til at man kan ændre udseendet (billeder, indtrykning, lodrette streger etc.) af træet 100%, så man kan få det til at se ud som man har brug for i sin applikation

Tag et kig på det her:
http://www.jenkov.dk/projects/treetag/treetag.jsp
Avatar billede flar74 Nybegynder
22. juni 2004 - 16:40 #6
det lyder lige netop som hvad vi har søgt efter. Vi prøver at downloade det for at se om det passer ind, eler om det skal modificeres.

Mange tak for hjælpen !