Avatar billede t177375 Nybegynder
22. juni 2004 - 08:12 Der er 10 kommentarer

Hvordan skifter man Workbook med variabel navn ?

Hej. Jeg har tildelt en variabel navnet på min Workbook. Nu er problemet at jeg på et tidspunkt i min kode skal aktivere denne Workbook. Jeg ved bare ikke hvordan, men jeg ved da at "Windows(MyWorkbookString).Activate" ikke virker.
Avatar billede slo Nybegynder
22. juni 2004 - 12:19 #1
Prøv med
Workbooks(MyWorkbookString).Activate
Avatar billede t177375 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:45 #2
Desværre virkede dit forslag ikke ...
Avatar billede slo Nybegynder
22. juni 2004 - 12:47 #3
Har du husket at slutte dit navn med ".xls" ??
Ellers prøv i stedet i starten af din kode med:
Dim MyWorkbook as Workbook
Set MyWorkbook = Workbooks("navn.xls")
...
MyWorkbook.Activate
Avatar billede t177375 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:55 #4
Problemet er at jeg vil have den skal være en fleksibel løsning, hvor workbook ændrer sig hver måned:

MyWorkbook = InputBox(MyMessage1, Title1, "Risiko2004-06", 2500, 2500)
MyWorkbookString = MyWorkbook

I næste måned vil variablen så hedde "Risiko2004-07". Det kommer så op som default.
Problemet er bare og få workbooken aktiveret længere nede i koden.
Avatar billede t177375 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:56 #5
Problemet er at jeg vil have den skal være en fleksibel løsning, hvor workbook ændrer sig hver måned:

MyWorkbook = InputBox(MyMessage1, Title1, "Risiko2004-06", 2500, 2500)
MyWorkbookString = MyWorkbook

I næste måned vil variablen så hedde "Risiko2004-07". Det kommer så op som default.
Problemet er bare og få workbooken aktiveret længere nede i koden.
Avatar billede slo Nybegynder
22. juni 2004 - 12:58 #6
Læs hvad jeg skriver og sæt ".xls" på din streng!
MyWorkbookString = MyWorkbookString & ".xls"
Avatar billede t177375 Nybegynder
28. juni 2004 - 11:24 #7
Undskyld ventetiden. Men jeg har følgende kode der ikke virker:

Dim MyWorkbook As Workbook
Dim MyWorkbookString As String
...
MyWorkbookString = MyWorkbookString & ".xls"
...
Set MyWorkbook = MyWorkbookString '(virker ikke: Typerne passer ikke sammen)
...
MyWorkbook.Activate

Har du nogen ideer til hvordan jeg kommer over dette problem ? (Eller er der andre der har det ...)
Avatar billede slo Nybegynder
30. juni 2004 - 13:10 #8
Ok - du misforstår mig (og en del fundamentale principper!)
Prøv at indsætte det nedenstående:

Dim MyWorkbook As Workbook
Dim MyWorkbookString As String
''...
MyWorkbookString = MyWorkbookString & ".xls"
''...
'''Her går det galt for dig: Du forsøger at sætte en workbook = en string!
'''Set MyWorkbook = MyWorkbookString '(virker ikke: Typerne passer ikke sammen)
''' I stedet skal du bruge:
Set MyWorkbook = Workbooks(MyWorkbookString)
''' HELD OG LYKKE MED DET :-)
''...
MyWorkbook.Activate
Avatar billede slo Nybegynder
13. juli 2004 - 15:02 #9
Ska' du ikke snart lukke spørgsmålet?
Avatar billede t177375 Nybegynder
13. juli 2004 - 15:14 #10
Jeg vil helst lukke det når problemet er løst ...