Avatar billede EIHP Juniormester
22. juni 2004 - 03:14 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad uge det er.. ASP

Hvordan kan jeg få ASP til at vise hvad uge vi er i?
Avatar billede bswo Nybegynder
22. juni 2004 - 07:57 #1
<%
'find ud af hvilken uger det er
tmpDate = Date()
'tmpDate = Cdate("29-12-2003")

Function weekNr (dtmDate)  ' Week Of Year
    weekNr = DatePart("ww", dtmDate, vbMonday, vbFirstFourDays)
    If weekNr > 52 Then
        If DatePart("ww", dtmDate + 7 , vbMonday, vbFirstFourDays) = 2 Then weekNr = 1
    End If
End Function

Response.Write "Uge nr. " & weekNr (tmpDate)

%>
Avatar billede bswo Nybegynder
22. juni 2004 - 07:58 #2
et svar!
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 08:03 #3
Det kan gøres meget simpelt:

<%=DatePart("ww", date())%>
Avatar billede fennec Nybegynder
22. juni 2004 - 08:19 #4
Også skal der lige vbMonday og vbFirstFourDays på for at definere, at mandag er den første dag i ugen, og der skal bruges 4 dags reglen.

<%=DatePart("ww", date(),vbMonday, vbFirstFourDays)%>
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 08:21 #5
Sorry, det er rigtigt :o)
Avatar billede EIHP Juniormester
22. juni 2004 - 17:57 #6
fennec jeg havde også lavet den første gang.. Men jeg kendte bare ikke til vbMonday.. Men vidste godt det med vbFirstFourDays... for den blev ved med at sige vi var i uge 25.. Med mindre jeg ændre vores dato til torsdag...
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. juni 2004 - 18:32 #7
eihp, det er den rigtige. Har selv oprettet et spørgsmål, som efterlyste dansk ugestart (mandag), og ikke engelsk (søndag), og det virker.
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. juni 2004 - 23:05 #8
Der er en "bug" i funktionen som regner uge nummeret ud. Så hvis du vil hvade 100% korrekt uge nummer så brug det som bswo har skrevet. Se mere her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q200/2/99.asp&NoWebContent=1
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. juni 2004 - 23:27 #9
eagleeye, det er beregnet til Visual Basic. Hvordan kan det omskrives til ASP (VB-scripting)?
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. juli 2004 - 19:12 #10
De anbefaler en Workaround som er:
If you use the Format or DatePart functions, you need to check the return value and, when it is 53, run another check and force a return of 1, if necessary.

og bswo har rette funktionen som er vist på ms-side, i sin første kommentar. Eller tænker du på test koden?
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. juli 2004 - 23:57 #11
Nej, jeg tænker mere på det færdige resultat, hvordan skal det se ud?

Mens jeg har dig: Har du forstand på upload af billeder og vedhæftning af billedtekst til?
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. juli 2004 - 23:57 #12
Undskyld, eihp, men jeg har længe forsøgt at finde ud af det. Jeg skal nok prøve at holde mine problemer væk fra dine :o)