Avatar billede stig3 Mester
20. februar 2001 - 11:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fungerer ODBC

Jeg har nogle asp-sider, der henter data vha odbc på en sql server. Det virker dog som om at odbc-forbindelserne bliver \"trætte\". Jeg har engang været ude for at systemet performede al h..... til, hvorefter jeg genoprettede odbc-forbindelsen med de samme indstillinger og problemet var løst. Uforklarligt(for mig i hvert fald), men sandt.

Jeg er blevet træt af at bare sige nå! Så derfor søger jeg nogle sider, der kan forklare mig hvordan odbc virker under overfladen. Hvis det da findes.
Avatar billede kennh Nybegynder
21. februar 2001 - 11:44 #1
OK! Først baggrunden for ODBC.
ODBC står for Open Database Connectivity.
Og gør det muligt at \"connecte\" til databaser eller datatyper der er gemt på en tilsvarende måde (records,table,keys osv.).
Du siger at du har nogle asp-sider, og her fungerer ODBC på følgende måde:
din asp-side er din application og mellem appl. og ODBC ligger ADO. ADO er en forkortelse for activex data objects, disse objekter kan du bruge til at manipulere dit recordset (når du henter fra DB lægges data i et recordset).
Det var lidt om ODBC og asp.
Med hensyn til den sløve forbindelse, har jeg kun et råd til dig. Husk at lukke for forbindelsen når du ikke bruger den længere (commandoen hedder vist bare close). Når du lukker for forbindelsen mister du ikke de data du arbejder med da de ligger i recordsettet.
håber det var svar nok.
Avatar billede stig3 Mester
21. februar 2001 - 13:23 #2
Først tak for svaret.

Men så langt så godt. Jeg har allerede checket at forbindelserne bliver lukket og jeg har helt styr på hvordan recordset i asp virker. Men jeg ved ikke så meget om hvordan ODBC virker med pooling og hvad der ellers er (jeg kender som sagt ikke det store til det).

Så det jeg søger er mere nogle sider, der forklarer ODBC til bunds med hvordan det virker og ikke hvordan det \"ser ud til\" at virke.
Avatar billede kennh Nybegynder
21. februar 2001 - 13:38 #3
Jeg ved ikke om du allerede har været her inde.

Men det kan jo være at de skriver lidt mere fyldestgørende om ODBC.

http://www.microsoft.com/data/odbc/

Desuden står der også noget OLE-DB

Avatar billede stig3 Mester
22. februar 2001 - 09:26 #4
Det må vel være stedet

Tak for hjælpen.
Avatar billede stig3 Mester
22. februar 2001 - 09:27 #5
Giver du lige et svar
Avatar billede kennh Nybegynder
24. februar 2001 - 12:50 #6
OK, her er svaret så