Avatar billede flyvende_dumbo Nybegynder
21. juni 2004 - 13:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTML layer i en Flash bottom

kan sku ikke finde ud af koden som skal sættes ind i
min flash bottom for at skifte mellem 4 lag (layers)

har lagt et exempel her http://www.marmennil.com/12345/
når du "klikker" på 1 kommer lag et frem.
klikker på lag 2. kommer lag 2 frem.

vil gerne have koden for samme funktion, bar i en flashknap, actionscript ??

kan ikke finde noget om emnet på nettet

hygge
Avatar billede t-hviid Nybegynder
21. juni 2004 - 13:31 #1
Der er ingen link på 1 & 2
Avatar billede mat Nybegynder
21. juni 2004 - 14:51 #2
Du kan ikke "skifte mellem" eller få layers "frem" i flash, layers er authortime only og findes ikke i en *.swf.

Men du kan have indholdet af et givet layer samlet i et movieclip, og evt bruge MovieClip._visible = false; (og true) til at skjule et givent movieclip (og vise det igen) - eller du kan skifte den dybde de ligger i med MovieClip.swapDepths(++d);

Men det afhænger jo af hvad det i virkeligheden er du efterlyser?

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
21. juni 2004 - 14:55 #3
nu så jeg jo lige at der stod HTML layer i overskriften hvilket jo får mit indlæg til at ligne et æsel....Men det er vel noget med at kalde et javascript eller noget fra flash og så ellers spørge ovre i javascript eller dhtml kategorien?
Avatar billede flyvende_dumbo Nybegynder
21. juni 2004 - 15:24 #4
Selvom der ikke kommer en hånd frem. Så virker 1 og 2 som links :) prøv og klik på dem.

ja lige præcis den med javascriptet, det må kunne drejes på den måde.
Avatar billede pyroman Nybegynder
21. juni 2004 - 15:53 #5
ja prøv med:

function showLayer1 (){
  getURL("java script:document.getElementById('Layer1').zindex = 3; document.getElementById('Layer3').zindex = 1;");
}
function showLayer3 (){
  getURL("java script:document.getElementById('Layer1').zindex = 1; document.getElementById('Layer3').zindex = 3;");
}

Så kan du på en knap bare kalde funktionerne på en knap:

on(release){
  showLayer1();
}
Avatar billede flyvende_dumbo Nybegynder
21. juni 2004 - 16:39 #6
okey indrømmet er ikke så kvik...men prøvede at smide funktionerne ind i en flash knap som jeg så satte ind i htmle dokumentet med de 3 lag.

Den vil ikke skifte mellem lagene..

kan du måske pensle det liiidt mere ud ...
Avatar billede pyroman Nybegynder
21. juni 2004 - 17:03 #7
Du kan også bare kalde din ret mærkelige js-funktion, som ligger i html'en:

on(release){
  getURL("java script:MM_showHideLayers(args);");
}

Hvor 'args' er de argumenter du ønkser, sådan at de rigtige bliver vist og skjult
Avatar billede flyvende_dumbo Nybegynder
22. juni 2004 - 00:58 #8
humm det var nu ganske logisk .....når jeg nu tænker mig om :)

ellers 1000 tak pyro...
sender dig pointe´s

hygge
Avatar billede pyroman Nybegynder
22. juni 2004 - 15:05 #9
ja.. hvorfor gøre det sværere end nødvendigt? ;)

men her kommer et svar...

i lige måde...hygge! :)