Avatar billede kibeha Nybegynder
20. februar 2001 - 09:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man tilgå et shared drev fra en service ?

Jeg har følgende problem :

Jeg har en NT 4.0 server med en Oracle database på. Fra Oracle ønsker jeg at tilgå et drev på en anden maskine.

Når jeg er logget ind på NT serveren er det ikke noget problem at tilgå \'\\\\xx.xx.xx.xx\\D$\\pic\' - men Oraclen kører jo som en service og ikke \'logget ind\' !! Det skulle også gerne virke selv hvis der ikke er logget en bruger ind på NT serveren.

Hverken et mapped drev oprettet som administrator eller den direkte adgang til D$ er tilgængelig \'på service-niveau\' - er der nogen der ved hvordan det kan gøres ?

På forhånd tak.
Avatar billede itelm Nybegynder
20. februar 2001 - 10:51 #1
hej
i services vælg start up
nederst får du en mulighed for at vælge log på som :
her vælger du den profil din servis skal bruge feks. din egen.
du skal stoppe og starte servicen evt. genstartere
det skal NT nok fortælle dig
Anders
Avatar billede kibeha Nybegynder
20. februar 2001 - 12:53 #2
Desværre, Anders :-(

Det var ikke tosset, men desværre accepterer min Oracle service åbenbart ikke at jeg vælger en anden bruger end Local System Account - jeg får fejl når jeg forsøger at connecte til den: \'Listener cannot create a dedicated server process\'.

Jeg forsøgte så med Local System Account men med \'Allow service to interact with desktop\' sat til ja - det kunne den godt klare, men det hjalp ikke.

Kunne der f.eks. være et \'system account\' script, hvor man kunne placere en \'net use\' ?
Eller er der en anden måde at styre det environment, som servicen kører i ?
Avatar billede kibeha Nybegynder
20. februar 2001 - 14:17 #3
Jo, det var faktisk din metode, der skulle bruges ...

Efter at jeg nu vidste lidt mere om hvad jeg skulle kigge efter, så beskriver Oracle samme metode, som du gør - den fejl jeg begik var blot, at jeg skulle sikre at det var gjort på ALLE Oracle services og ikke blot selve database-servicen.

Jeg har stadig et problem med det, men det er rent Oracle - Mit NT problem er nu løst, så tak.
Avatar billede itelm Nybegynder
20. februar 2001 - 20:28 #4
det lyder godt
vi bokser ofte med oracel - NT - Unix, det er ikke logiske eller let.
anders