Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 07:04 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken font har man brugt her?

Hvad er det for en font, der er brugt på http://www.apple.com/trailers/fox/dayaftertomorrow/clips/clip4.html (med store bogstaver)?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. juni 2004 - 09:24 #1
Ligner Copperplate Gothic --- men ved nærmere eftersyn ligner den mere EF Copperplate .)
http://www.fonts.com/findfonts/detail.asp?pid=403600
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 09:30 #2
Det snerper, men der er ikke ...... hvad hedder de .... små dimser på bogstaverne, og teksten virker lidt mere fladtrykt end EF Copperplate. Men det er da derhenne ad, det er rigtigt.
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 10:46 #3
det er BankGothic Md BT er jeg næsten sikker på
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 10:47 #4
jeg tror det er en standart windows font
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 10:49 #5
Det er ikke en TrueType font. Du har ikke et link?
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 11:22 #6
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 11:25 #7
Ok, de 15 point er dine, nfk :o) Kan du skaffe et link til en gratis font, der nærmer sig den mest muligt, får du 50 point mere. Interesseret i det?
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 11:27 #8
ja men jeg forstå bare ikke helt for jeg har den på min computer og jeg ved med sikkerhed at jeg aldrig har købt en font eller downloadet en ulovligt så...
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 11:28 #9
Hvilken Windows-version har du? Jeg har Win 2000, og her er den ikke ...?
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 11:31 #10
xp det kan være det er det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 11:36 #11
Måske? Har normalt også XP, men ikke lige i øjeblikket :o(

Kan du finde en tilsvarende, vil jeg blive MEGET glad. Håber du har mod på det :o)
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 11:48 #12
ville jeg bryde nogle copyright regler hvis jeg hurtigt lagde fonten ud på min ftp-server så du lige hurtigt kunne hente den?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 11:50 #13
Uh, det er fristende, men jeg ved det faktisk ikke. Jeg tror det næsten, så det ville være rart at få en vurdering fra en CoAdmin el.lign.
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 11:55 #14
Ja jeg ville jo nødig ud i nogle problemer hvis nu det ikke er tilladt, men vi kan vel tjecke det da jeg har: windows XP pro med office pakken også XP. Er der andre der har det samme så må i meget gerne tjecke om i har fonten Bank Gothic
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 12:05 #15
nfk, du skal have tak for indsatsen. Jeg vil ikke have, at du får ørene i maskinen, bare fordi du forsøger at hjælpe mig, så du får pointene. Men skulle du falde over en font på et tidspunkt, så må du meget gerne råbe højt :o)

1000 tak for hjælpen :o)
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 12:07 #16
helt sikkert det skal jeg nok og selv tak det var da så lidt :D
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 12:08 #17
Er du god til grafik? Er dette spørgsmål noget for dig? http://www.eksperten.dk/spm/512119
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 12:21 #18
det ved jeg ikke, men jeg skal nok kigge på det senere i dag :D
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 12:24 #19
Bedste ven! :o)

Hvis du fra start kan se, at det vil være vanskelligt, så er det bare 10-4. Men du kan godt se den trænger til en rentegning?
Avatar billede nfk Nybegynder
21. juni 2004 - 12:28 #20
øhh det burde ikke være det sværeste i verden, men jeg har bare ikke lige mere tid i dag og der er jo altid en venlig person der er frisk på den slags opgave især for 200 point
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juni 2004 - 12:29 #21
Ok. Hvis ikke der er respons fra nogen, håber jeg du gider kigge på det, når/hvis du får tid :o)