Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
21. juni 2004 - 02:28 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

SIMPELT upload script

Hej.. hmm.. jo, jeg skulle gerne bruge et meget simpelt upload-script, hvis det kunne lade sig gøre:

Man skal uploade en fil, ved at trykke på en knap.

Man skal kun kunne uploade nogle bestemte fil-typer: fx .txt, .htm og .html - filer

Filerne skal uploades til en mappe der hedder 'text'

Det var det..

Er der nogen der kan hjælpe mig...?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
21. juni 2004 - 02:33 #1
www.webcafe.dk
www.google.dk
søgefunktion på eksperten... der er mange som har spurt efter dette type script

www.hotscripts.com <- massere af færdig scripts.
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
21. juni 2004 - 02:37 #2
Ja, ved det.. Har også forsøgt at finde et jeg kan bruge, men samtlige der var brugbare, var skrevet i PHP - Men jeg skal jo bruge et i ASP...
Avatar billede thedeathart Nybegynder
21. juni 2004 - 02:45 #3
måske den her: http://www.hotscripts.com/Detailed/19955.html

og undskyld.. mine øjne er trætte og så ikke at der stod ASP..
Avatar billede thedeathart Nybegynder
21. juni 2004 - 02:47 #4
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
21. juni 2004 - 02:51 #5
Hehe.. det er ok.. Men jeg kan ikke bruge de scripts... De er for komplicerede...
Og det skulle gerne være SIMPELT - hvis du nu ikke havde lagt mærke til det ;)

Det skal kunne det jeg har skrevet - Ikke mere, ikke mindre...
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
21. juni 2004 - 08:27 #6
Prøv denne her..aspSmartUpload på http://www.aspsmart.com/

Det er vist den mest brugte, og findes gode tutorials på deres hjemmeside - så skulle være til at gå til.
Den er simpel og understøttes af de fleste...

Mikkel

Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
11. juli 2004 - 17:59 #7
Hmm... Tjah... Altså.. Enten er jeg for doven eller også kigger jeg de forkerte steder, for jeg syntes ikke rigtig jeg har kunnet bruge nogen af de sider jeg har set...
Så nu spørger jeg

Er der nogen der kan skrive et ASP-upload script til mig.. ? Uden alle mulige DLL-filer og sådan noget...???

Er der nogen der kan lave det - eller fortælle mig om det er muligt...?

- Jeg giver gerne flere points hvis det er det
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
11. juli 2004 - 18:16 #8
DLL-filerne skal du kun bruge hvis du vil kunne afvikle det hjemme på din egen computer.
Hvor jeg har en side liggende, supporteres 'ASPUpload' - og alt du skal kunne gøre at at skrive ganske få linjers kode mere end hvis du skrev til en database.

For at illustrere hvor lidt der skal til, får du lige et eksempel på noget jeg selv bruger. Formen er undladt, men den er stort set identisk med alle muligf andre 'forms'.
Nedestående uploader filen til en mappe - i dette tilfælde et billede - og indsætter billedebredde, -højde og filnavn i databasen.
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

' Capture and save uploaded image
Upload.Save("D:\Websider\resadmin\*******\*******\www\test")

For Each File in Upload.Files
  picWidth = File.ImageWidth
  picHeight = File.ImageHeight
  filename = File.FileName
Next

category = request.querystring("category")
describtion = Upload.Form("beskrivelse")

'dim conn
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/test.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into foto (filnavn,kategori,beskrivelse,width,height) values('"& Replace(filename,"'","''") &"','"& Replace(category,"'","''") &"','"& Replace(describtion,"'","''") &"','"& picWidth &"','"& picHeight &"')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
...............................

Er meget simpelt...og der er masser af muligheder for at sætte betingelser, som filtyper og -størrelser.
Og som sagt...DLL-filerne skal du overhovedet IKKE bruge hvs din side ligger på en server som supporterer enten ASPUpload eller ASPsmartUpload (gør vist stort set alle)
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
11. juli 2004 - 20:15 #9
Jamen det var jo en glædelig nyhed så.. Hvor siger du jeg skal smide den kode hen?
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
11. juli 2004 - 20:56 #10
- Har minus meget forstand på ASP

???
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
11. juli 2004 - 23:05 #11
Har du tjekket hvad din udbyder supporterer...eller hvad hedder det firma som host'er?

Hvis du stikker mig navnet på det sidste, kan jeg prøve at lave dig et meget simpelt, som sku passe til din side..
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
11. juli 2004 - 23:08 #12
Gullestrup.net....
Det kører på et eller andet system der hedder HELM (hvis det er til nogen hjælp)

OK.. tak..
Det skal forresten kun kunne uploade .txt-filer... og det skal uploade filerne til en mappe der hedder text.. Det er det...
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
11. juli 2004 - 23:43 #13
Du skal lave 2 sider.
1 form.asp
2 upload.asp

Den første:
************
<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">
  <FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="Upload.asp">
      <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"><BR>
  <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Upload!">
  </FORM>
</BODY>
</HTML>
***************

Den anden som er upload.asp (HUSK!!! Du skal ændre i stien hvor der her står 'D:\Websider\resadmin\*******\*******\www\test' - det er stien til den mappe hvor billederne skal uploades til, og skal selvfølgelig være lig med stien til den mappe du bruger

*******************
<HTML>
<BODY>
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("D:\Websider\resadmin\*******\*******\www\test")
Response.Write Count & " file(s) uploaded!"
%>
</BODY>
</HTML>
********************************
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 00:41 #14
Når man trykker 'upload!' kommer denne besked

Persits.Upload.1 error '800a0005'

The system cannot find the path specified.

/upload.asp, line 5

Filen ser sådan ud:

<HTML>
<BODY>
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("text")
Response.Write Count & " file(s) uploaded!"
%>
</BODY>
</HTML>

Skal jeg ikke bare skrive 'text' eller hvad er problemet?
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
12. juli 2004 - 00:42 #15
du skal skrive stien...

den kan du nok finde når du åbner dit ftp-program og logger på
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 00:46 #16
Har ikke noget ftp-program...?

Kopierer bare direkte fra internet explorer over til ftp-serveren (som også bare vises som et vindue i internet explorer)....
?

SKal Jeg skrive rvl.dk/text eller wwwroot/text/ eller ftp.2398.123.123.23.3.33/wwwroot/text/ eller sådn noget?

..?
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 00:49 #17
Persits.Upload.1 error '800a0005'

The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.

/upload.asp, line 5

Når man skriver

<HTML>
<BODY>
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("ftp://213.173.228.90/wwwroot/text/")
Response.Write Count & " file(s) uploaded!"
%>
</BODY>
</HTML>

?
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 00:53 #18
>>Kopierer bare direkte fra internet explorer over til ftp-serveren (som også bare vises som et vindue i internet explorer)....<<

SORRY SORRY, ikke IE hvad snakker jeg om... Windows bare.. Normale vinduer... ups.. min fejl...
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
12. juli 2004 - 01:13 #19
Lav en ny side - kald den bare hvad du vil. Den skal ligge i samme mappe som form.asp

******************
<HTML>
<BODY>
<%
Response.write server.mappath("form.asp")
%>
</BODY>
</HTML>
************************

skriv hvad du får ud på skærmen når du kører den side
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 01:26 #20
OK :) !

Så virker det... Hmm.. D:\New IIS\www\rvl.dk\wwwroot\text\ der skulle stå...

Der er bare lige en ting.. Når man har uploadet en fil, så tager den en til en blank side hvor der står "1 file(s) uploaded" hvilket ikke ser så fantastisk godt ud...?
Er det noget man kan lave om, så den tager een til en ny side, eller noget... Eller opdaterer siden og åbner en advarselsbox med "1 fil up..."

?
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 01:30 #21
Altså, så man ikke bare får den der ufærdige hvide baggrund smidt i hovedet..
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
12. juli 2004 - 01:31 #22
Slet denne linje:
Response.Write Count & " file(s) uploaded!"
og skriv i stedet:
Response.Redirect "form.asp"

Så vil den returnere til siden form.asp. Du kan selvfølgelig returnere til hvor det skal være...og så bytter du bare form.asp ud med den side du vil til
Avatar billede omtus_komikatus Nybegynder
12. juli 2004 - 01:36 #23
1000 tak... Lige hvad jeg havde brug for!

Bare send et svar... :)
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
12. juli 2004 - 01:37 #24
velbekommen - fint det kom til at virke