Avatar billede rosvall Nybegynder
20. juni 2004 - 21:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med irman/brinck ir modtager!

Jeg har en irman kompatibel ir modtager (brinck br924) som virker upåklageligt i min stationære, men i det jeg sætter den i min server opstår alle problemerne! Diverse plugins og programmer vil godt detekte den, men den modtager INTET. Serverens mobo er et lille via epia-800, så jeg tænkte at den måske ikke fik nok føde fra serielporten, hvorfor jeg har prøvet at give den 5v fra usb-porten, men med samme resultat (udover at den jo så ikke kan reinitializes).

Jeg har bare ingen ide om hvad der er galt nu. Jeg har prøvet med 4 styresystemer (gentoo linux, w2k3 server, w2k server og xp), utallige programmer og winamp plugins, med og uden ekstra 5v forsyning, og så har jeg oven i købet lånt en modtager magen til og prøvet med den, men med samme skuffende resultat. Er der noget rivende galt med den serielport eller hvad?

Og i så fald, er der nogen der har et bud på en alternativ modtager?
Avatar billede gyraf Nybegynder
22. juni 2004 - 16:48 #1
Er du sikker på at din seriel-port er enabled i bios? At den ikke er indstillet til f.eks. IrDa eller noget andet snavs? At den er sat til com1 eller hvad det nu er du bruger?

Når du siger at diverse programmer kan "detekte" modtageren - kan de også det når den ikke er sat til? Så vidt jeg ved, er der ikke nogen ID transmitteret fra modtageren der kan bruges til detektering..

Har du prøvet med et "terminal" program, der monitorerer aktivitet på udvalgte seriel-porte?
Avatar billede rosvall Nybegynder
23. juni 2004 - 20:21 #2
Den er sat til og bliver detekteret ved at bogstaverne I og R bliver sendt til den og den returnerer OK... Og det gør den. Den vil bare ikke modtage noget når den er sat til den specifikke computer. Og det er heller ikke portindstillinger, da den kun vil detektere den med netop de rigtige indstillinger.
Avatar billede rosvall Nybegynder
25. juni 2004 - 12:41 #3
Fuck det... Nu har jeg investeret 250 bobs i en ati remote wonder :)