Avatar billede remaal Nybegynder
20. juni 2004 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ram udvidelse

jeg er ikke helt sikker på om det kan betale sig at lave en ram udvidelse på min computer.
min computer er en compaq presario 7971, som står som da den blev købt.
problemet er at den dør langsomt ud efter ca. 1 md.
jeg har formateret harddisken og geninstalleret den originale software ca. 15 gange.

hvilke ram skal der bruges for at blive kvit med problemerne?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. juni 2004 - 14:52 #1
Hvis man på HP søger efter model 7971 er det ikke en Presario, men en HP Pavilion. Er det korrekt??

I så fald kan du se specifikationer for den her.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bph06995&prodTypeId=12454&prodSeriesId=96415&locale=en_US
Det fremgår at den benytter DDR RAM, PC2100, og er udstyret med 256MB. Og at der er to DIMM slots. Der sidder formentlig et RAM modul i den ene slot. Du kan derfor udvide med fx. et 256MB modul i det andet slot.

RAM udvidelse nævnes altid som noget af det første til at få bedre performance, og kører du WIN XP vil ialt 512MB RAM være helt perfekt.

Er der een eller flere årsager til den "dør langsomt ud"? - det er jo et vidt begreb. Hvordan ytrer det sig?
Avatar billede remaal Nybegynder
20. juni 2004 - 17:14 #2
her er compaq presario 7971
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=94559&lc=en&cc=dk&dlc=en&lang=da&cc=dk

Når jeg skriver dør langsomt ud mener jeg at computeren bliver langsommere til at starte programmer og ofte bliver jeg nød til at slukke på knappen fordi at maskinen ikke selv kan lukke programmerne ned, men fryser fast istedet.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. juni 2004 - 23:53 #3
Dit spørgsmål ligger i kategorien Eksperten - Generelt
Tror du istedet skal oprette spørgsmålet under
http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC/

Lav selv svar og akcepter det så dette spm. lukkes.  Du kan evt. kopiere spm. ind det nye sted.
Avatar billede remaal Nybegynder
21. juni 2004 - 22:06 #4
jeg har sat dette spørgsmål forkert slut