Avatar billede 99c09 Nybegynder
20. juni 2004 - 11:38 Der er 5 kommentarer

Actionscript og txt filer

Hey jeg har et lille problem jeg har lavet en swf fil hvor man kan loade txt filer ind i... men nu kommer "the tricky part" når jeg så smider filen ud gennem en anden swf med [loadMovie] forsvinder teksten... hvad gør jeg forkert?
Avatar billede bo0 Nybegynder
20. juni 2004 - 11:47 #1
Måske skulle vi se koden først?
Avatar billede 99c09 Nybegynder
20. juni 2004 - 12:37 #2
der er ikke så meget kode egentlig.... i swf filen der holder teksten bruger jeg en følgende kode... loadVariables("koncerter.txt", "_root.text_box");
Avatar billede mat Nybegynder
20. juni 2004 - 12:44 #3
og eftersom _root ikke længere er tidslinien i din film når du loader den ind i en anden er der ikke noget der hedder "text_box" i _root.

Prøv istedet med:

loadVariables("koncerter.txt", "this.text_box");

eller endnu bedre:

l = new LoadVars();
l.onLoad = function(s) {
    if (s)
    text_box.text = this.variabel;
    else
    text_box.text = "error";
}
l.load("koncerter.txt");

(hvor du bruger tekstfeltets instancenavn istedet for dets "var" navn...og forudsat at du bruger MX eller højere)

mvh mat
Avatar billede 99c09 Nybegynder
20. juni 2004 - 12:52 #4
det virker TAK for hjælpen :) post et svar så får du point
Avatar billede mat Nybegynder
20. juni 2004 - 14:38 #5
aight :)