Avatar billede freya2000 Nybegynder
19. juni 2004 - 23:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves skygge på en tabel?

Hej
Hvordan laver man skygge på en tabel? se evt. tv2.dk de har en skygge på deres "content" i venstre side.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2004 - 23:32 #1
Jeg kan ikke se skygger, men det er givet lavet med CSS

Du kan se deres style sheet her

http://inc.tv2.dk/css/newtv2styles.css
Avatar billede freya2000 Nybegynder
19. juni 2004 - 23:37 #2
Hej Bufferzone
ups sorry det er selvfølgelig højre side - øh måske skulle man gå iseng ;-)
Et lidt mere konkret "svar" ville være rart...
Avatar billede Kengun Praktikant
20. juni 2004 - 00:03 #3
det hele er stillet op i en tabell. helt ydderst i tabellen er der en kolonne der har denne http://inc.tv2.dk/img/dropshadow.gif sat ind som "baggrund". kolonnen går jo fra top til bund og skygge-billede bliver repeteret automatisk.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
20. juni 2004 - 00:03 #4
Det er bare en celle, hvor de har lagt en gif som baggrund. Gif'en hedder dummy.gif og er 1*1 pixel!

Så vidt jeg hvertfald kan se....

Men ellers så er det som bufferzone skriver, stylesheets du skal lave det med, men jeg tror ikke du kan lave en kopi af tv2's med stylesheets.
Avatar billede Kengun Praktikant
20. juni 2004 - 00:06 #5
...den ydderste kolonne har samme bredde som den lille skygge-gif tægning.