Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på et domæne

Hejsa er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan logge på min domænecontroller på en win 2003 server. Jeg har oprettet mig i active dir som en administrator

Jeg får beskeden ->
flere samtide forbindelsertil en server eller delt resurce af samme bruger der anvender mere end etbrugernavn tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindelser til servern eller den delte resurce og prøv igen.

Hvorfor diger den det, et er når jeg prøver at tilslutte mig domænet !
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 20:14 #1
Mvh krydset
Avatar billede erp Nybegynder
19. juni 2004 - 21:08 #2
Det betyder simpelthen at du i forvejen har en oprette forbindelse til serveren (en connection til IPC$ er nok) prøv at åbne computer management på serveren, og check Connections.. her vi du se at din maskine allerede har en forbindelse. Dette kan skyldes et mapped netværksdrev der er permanent (persistent).
Avatar billede krydset Nybegynder
20. juni 2004 - 11:36 #3
nu får jeg en ny fej
din computer kan ikke tilsluttes domænet på grund af følgende fejl.
den angivne server kan ikke udføre den anmodede handling
Avatar billede krydset Nybegynder
20. juni 2004 - 11:40 #4
hvergang jeg tilmelder mig dmænet kommer min computer frm i active dir -> computers på servern med et rødt kryds over hvorfor gør den ??
Avatar billede sykonia Nybegynder
20. juni 2004 - 13:05 #5
Har du sat DNS op?
Avatar billede krydset Nybegynder
20. juni 2004 - 21:55 #6
det gjorde den da jeg installerede AD
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 00:06 #7
http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=78 start med at konfigurere din dns rigtigt,
derefter din dhcp - opret default gateway og dns server i scope options, hvis det ikke er gjort.
Hvis det ikke virker nu skal vi vide mere om din ipopsætning og dns.
Det kunne teoretisk set også være antallet af licenser som er udløbet ( se i eventvieweren)
Avatar billede krydset Nybegynder
21. juni 2004 - 10:56 #8
Dhcp er i routern cisci 677 den deler ipadresser ud. Serverne har fast ip adresse, clienter for tildelt fra dhcp cisco 677.

Mere om dns kan jeg ikke fortælle jer da jeg ikke har forstand på dns. Har altid fået det til at virke på win2k server, men w2k3 servern er ånemnar anderledes eller hva ?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. juni 2004 - 11:43 #9
Nå men så er jeg ikke helt med - er problemet at du ikke kan tilføje din w2003 DC til dit domæne som allerede eksiterer.?hvis det er en domain controller du skal tilføje et eksisterende domain gør du det via dcpromo.
Avatar billede krydset Nybegynder
23. juni 2004 - 09:53 #10
Lukker her har ikke tid til det lige i øjeblikket, troede det var et enkelt spm. ligger i et svar som tak for i har brugt lidt tid her
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juni 2004 - 11:00 #11
ok